3046
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
2 oktober 2012
Träffade på en skön polis i en alko-kontroll när jag körde evo.

P: Tjena, körkort och blås här.
J: inga problem! *tar fram kortet och blåser*
P: Din bil dehära?
J: njae, det är min mammas!
P: aha, Billigare så eller? *flinar*
J: aowh, något liknande...

Vi småfnissade lite och så tackade han för sig och lyckade mig en säker resa.

Och inte tal på de flertal gångerna polisen har gått till passageraren istället. (högerstyrd bil)

Finns få saker som är roligare än att se en generad polis med självdistans tongue
Senast redigerat av Eddy (2 oktober 2012)

Pim_Pim
2 oktober 2012
Blev stannad med Volvon och dom frågade efter körkort och så skulle jag blåsa, men jag sa bara:
-Helvete heller !
Och sen tog jag en redig börn och snurrade runt dom och åkte iväg o toppade 260km/h med en b230f, och det var en himla tur att jag hade ett extraktorgrenrör, för annars hade det aldrig gått.

278 Inlägg
2 oktober 2012
Pim_Pim skrev:
Blev stannad med Volvon och dom frågade efter körkort och så skulle jag blåsa, men jag sa bara:
-Helvete heller !
Och sen tog jag en redig börn och snurrade runt dom och åkte iväg o toppade 260km/h med en b230f, och det var en himla tur att jag hade ett extraktorgrenrör, för annars hade det aldrig gått.

Inte ens nos?! Skit bil isf...

Självlärd
3 083 Inlägg
2 oktober 2012
Pim_Pim skrev:
-Helvete heller !

VA? Är det verkligen sant? Sjukt häftigt i så fall

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Volvo entusiast
229 Inlägg
2 oktober 2012
Jag har inte blivit stoppad mer än i rutinkontroll på väg till skolan, och så har vi de två gånger då de stoppat mig mest "på kul"...

Första gången var när jag skulle hämta mina vänner efter lite partaj på stan, och jag och min vän Emma skulle plocka upp dem i min svarta 740.. Klockan var närmare halv tre och när vi kom till en korsning i stan så kom en pikébuss på min vänster och svängde in på vägen som jag svängde ut från, jag skulle höger, varpå de gör U-sväng och kör efter mig som oskyldigt åker in på parkeringen där mina vänner står. När jag stannar öppnar en av dem dörren och säger "Du vet att du har snuten efter dig va?" Jag som inte hade en aning parkerade lite fint och så fick jag blåsa och visa kortet, sedan åkte de iväg igen, inget mer med det. Tur att de stoppade oss innan vännerna hoppade in, för de var egentligen en för mycket tongue

En annan gång var bara förra veckan då jag skulle in och hämta min lillasyster vid tåget. Jag körde min pojkväns mattsvarta Chrysler Voyager från -95 med rosa fälgar, grill och en stor Pussywagon dekal i bakrutan. Klockan var nio på kvällen och jag körde huvudled in som var nästintill otraffikerad. Sedan passerar jag en rödljuskorsning och kort därefter möter jag en snutbil. Jag ser i spegeln hur de U-svänger bakom mig och kör efter länge och väl och jag bara väntade på att bli stannad, trots att bilen var helt laglig (även om det inte såg så ut) och jag körde efter alla konstens medel. De hängde på några kvarter, sedan precis innan centrum svängde de av mot polishuset, jag var väl för laglig, hehe wink

Lycka är att ha en alldeles egen kantig Volvo!
"Tyskar ska brygga öl och fostra nazister - inte bygga bilar!"
Följ mitt 945 projekt här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278767

Team Breehäng
1 623 Inlägg
3 oktober 2012
Volvo142_73a skrev:
Pim_Pim skrev:
-Helvete heller !

VA? Är det verkligen sant? Sjukt häftigt i så fall

lollollol

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

577 Inlägg
3 oktober 2012
I måndags morgon blev jag stannad av polisen påväg till jobbet.
P-Körkort och nykterhetskontroll
J-Avesst, langar över kortet och blåser
P-Ja och dedär vart ju negativt, sen kollar han på körkortet och knallar iväg till laptopen som kollegan ställt upp på huven
P-vahettere den här bilen är avställd, både han och kollegan var tillbaks vid mig
J- Va?! jag köpte den i fredags och förra ägaren ställde på den över internet samma dag så den ska vara påställd
P2- Ja men den är avställd nu!, med världens grinigaste betoning
J- JA det är möjligt men det ska den inte vara men som sagt jag har köpt den i fredags.
P och P2 återvänder till laptopen fortfarande med mitt kort i hand sen återvänder P
P- Du köpte inte alls bilen i fredags du köpte den 05/30
J- Omöjligt, vem står den registrerad på?
P-Dig!
J-NEJ, vem står den registrerad på?
P- JA DU!
J- Visst står den registrerad på Kurt Kurtsson(förra ägaren)?
P- ehrm, Kollar på kortet och återvänder sen till laptopen
Det börjar ösregna
P- Jaaaaaaaaaa vi kommer följa upp det här men senast onsdag ska den va påställd och stå på dig ha en trevlig dag!
J- Ja detsamma!

Nästa dag stod den som påställd sedan -28 alltså fredag!
Virriga

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

83 Inlägg
3 oktober 2012
Blev stoppad en helgnatt i tälje.
Polisen kommer upp och säger,
P- Kan jag få se på ditt körkort
J- Du vill inte se på mitt körkort (och gjorde Jedi mind trick)
P- Jag vill inte se på ditt körkort.
Nää kanske inte fick de svaret direkt..  Fick höra att det här inte var någon jävla lekstuga sen fick jag blåsa också. Tror att han var ett Star Trek fan...
Senast redigerat av Hippi (3 oktober 2012)

Pojkar kör turbo, män kör V8.. Tur att ja e en pojke då (:

Stolt pappa
14 Inlägg
3 oktober 2012
Min första sprillans nya bil.. Två veckor gammal och jag kör på E6. Klockan är runt 20:00, en söndag och det är väldigt tomt på vägen.
Jag kör om två lastbilar.... Oj, Saaben som låg mellan lastbilarna kör efter mig och jag viste att jag var klockad så jag fortsatte i hög fart, inte så fort som tidigare men runt 125 km/h...

En kilometer kvar till min avfart och endast tre km till mitt hem slår polisen på blåljusen. Jag fortsätter till avfarten för att där stanna ganska tvärt (jag är totalt nollställd).
En polis går fram till min sida, rutan är redan nere, en andra polis står bakom..
Jag (OBS! fortfarande totalt nollställd) ger polisen mitt körkort innan han hinner be om det och säger -Ni får köra efter mig, jag har diarré och håller på att skita ner mig...( hjärnsläpp?) - bor bara en bit bort.... Och kör!

Polisen kör bakom mig, så nära att en bogsering upplevs som "bra avstånd", jag håller inte hastigheten nu heller utan ligger 10 över.. När jag väl parkerat är polisen redan ute och möter upp, följer mig till dörren och ber mig komma ut till polisbilen sen. Jag går in på toaletten, tittar mig i spegeln och undrar hur FAN ska detta sluta... Jag hinner i korta drag förklara för min mycket frågande fruvad som hänt.

Jag går ut till den väntande polisbilen, en dörr står öppen och bjuder välkomnande in mig.
Där sitter tre poliser och skrattar (!), drar "skitskämt" mot och om mig, läxar upp mig för att man får inte köra i 142 km/h ens om man är skitnödig.
Hör och häpna -jag fick inte ens böter!!! Polisen sa att det egentligen bara var en "skitsak".
Jag kom undan med "NÖD och näppe" var det sista de sa innan jag fick tillbaka mitt körkort.

Nu kan jag inte se en svart Saab utan att tänka på vad som hände en söndag för nio år sedan...

Bättre en kvick bil och kunna ta det lugnt
än en slö bil och sitta och stressa..

807 Inlägg
3 oktober 2012
blev klockad på motorvägen, 111km/h på 100 väg med gamla supran. Glider upp en polismc och ber mig följa efter. Åker av motorvägen till en rastplats där det står ca 4 polisbilar och två polisbussar.
Parkerar, polisen går självklart till fel sida, ber min bror om körkort och blåskontroll. Brorsan gör som han blir tillsagd. Efter att det är klart ser polisen att det saknas ratt på den sidan:) Mumlar nåt om japanjävlar och kommer till höger sida...
Lång historia kort, jag lyckas nästan prata mig ur situationen då min bror kläcker ur sig: Har ni kalibrerarat lasern?!?
Blir ombedd att stiga ur, får en 10 min föreläsning om hur polisen arbetar i polisbussen och 2100kr i böter... Kommer ut och där står min bror i solen med en colaflaska och cigg i käften o bara garvar. Jag frågar polisen om det är ok att jag spöar brorsan på plats men han svara: Åk bara runt hörnet så vi inte ser det:)

I'd rather die like a man, than live like a coward

1 705 Inlägg
3 oktober 2012
Är på väg mot jobbet och passerar Hemlingby rondellen i Gävle, hyfsat stor rondell med två filer hela varvet runt.
Eftersom inte en enda människa i Gävle kan köra i rondell så står som vanligt en hel hög med bilar i högerfilen och häckar, men eftersom jag ska vänster så tar jag helt enkelt vänsterfilen, glider förbi hela kön, trekvarts varv i rondellen och sedan ut i en tom vänsterfil igen.
Hinner inte mer än hundra meter innan det blixtrar blått i backspegeln så jag stannar och en polis kommer fram och knackar på rutan.

P: Hur var det här då?
J: Jovars, dumt att klaga, ingen som bryr sig. Själv då?
P: Du kan ju för fan inte köra om folk i en rondell på det där viset, tror du inte köer gäller dig eller?
(Polisen är riktigt förbannad och verkligen spottar och fräser)
J: Ehh, köra om? Det var helt tomt i min fil, så jag kan nog inte hålla med om att jag kört om någon överhuvudtaget.
P: Vadå din fil? Tror du rondeller har två filer eller?
J: Jaa? Inte alla givetvis, men rätt många rondeller är faktiskt tvåfiliga.
(Polisen blir nu mycket irriterad och börjar flaxa med armarna och grejer)
P: Jag har bott i Gävle i 15 år, tror du inte jag borde veta om det finns tvåfiliga rondeller här!! Försök inte idiotförklara polisen för då åker du dit så det ryker om det!
(Polisen gastar ett tag och hotar med lite allt möjligt)
J: Jag är ledsen och jag vill inte på något vis idiotförklara dig eller dina kollegor, men jag måste vidhålla att det faktiskt är två filer i den där rondellen.
(Jag övervägde ett tag om jag skulle påpeka att det faktiskt heter cirkulationsplats men kändes inte riktigt som om det var läge för det)

Polisen gastar och skriker ett tag och blir faktiskt ordentligt förbannad, men jag står på mig och till slut halvspringer han tillbaks till sin bil och gör en u-sväng, åker tillbaks och kör ett varv i rondellen och kommer sen tillbaks och stannar bakom mig.
Han går fram till fönstret och säger helt lugnt: Jag är visst skyldig dig en ursäkt, det är faktiskt tvåfiligt i rondellen.
J: Ja, jag sa ju det.
P: Jag tyckte väl det såg helt sjukt lätt ut när du bara gled förbi kön sådär, undrade hur fan du bar dig åt.
J: Haha, ja, jag hade ju en helt egen fil så det var inte så svårt.
P: Men varför i helvete står alla och häckar i högerfilen då, fattar dom inte att det är tvåfiligt?
*båda han och jag är tyst i tio sekunder, sen harklar jag mig och nästan viskar*
J: För 2 minuter sedan fattade inte du heller att det var tvåfiligt...
Polisen bara tittar på mig och ser ut som om han ska explodera, men 5 sekunder senare bara garvar han och säger: Haha, det har du faktiskt helt rätt i. Ha en bra dag, och kör snyggt!
J: Jag kör alltid snyggt konstapeln, jag har ju en egen fil. smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
3 oktober 2012
rcy skrev:
Är på väg mot jobbet och passerar Hemlingby rondellen i Gävle, hyfsat stor rondell med två filer hela varvet runt.
Eftersom inte en enda människa i Gävle kan köra i rondell så står som vanligt en hel hög med bilar i högerfilen och häckar, men eftersom jag ska vänster så tar jag helt enkelt vänsterfilen, glider förbi hela kön, trekvarts varv i rondellen och sedan ut i en tom vänsterfil igen.
Hinner inte mer än hundra meter innan det blixtrar blått i backspegeln så jag stannar och en polis kommer fram och knackar på rutan.

P: Hur var det här då?
J: Jovars, dumt att klaga, ingen som bryr sig. Själv då?
P: Du kan ju för fan inte köra om folk i en rondell på det där viset, tror du inte köer gäller dig eller?
(Polisen är riktigt förbannad och verkligen spottar och fräser)
J: Ehh, köra om? Det var helt tomt i min fil, så jag kan nog inte hålla med om att jag kört om någon överhuvudtaget.
P: Vadå din fil? Tror du rondeller har två filer eller?
J: Jaa? Inte alla givetvis, men rätt många rondeller är faktiskt tvåfiliga.
(Polisen blir nu mycket irriterad och börjar flaxa med armarna och grejer)
P: Jag har bott i Gävle i 15 år, tror du inte jag borde veta om det finns tvåfiliga rondeller här!! Försök inte idiotförklara polisen för då åker du dit så det ryker om det!
(Polisen gastar ett tag och hotar med lite allt möjligt)
J: Jag är ledsen och jag vill inte på något vis idiotförklara dig eller dina kollegor, men jag måste vidhålla att det faktiskt är två filer i den där rondellen.
(Jag övervägde ett tag om jag skulle påpeka att det faktiskt heter cirkulationsplats men kändes inte riktigt som om det var läge för det)

Polisen gastar och skriker ett tag och blir faktiskt ordentligt förbannad, men jag står på mig och till slut halvspringer han tillbaks till sin bil och gör en u-sväng, åker tillbaks och kör ett varv i rondellen och kommer sen tillbaks och stannar bakom mig.
Han går fram till fönstret och säger helt lugnt: Jag är visst skyldig dig en ursäkt, det är faktiskt tvåfiligt i rondellen.
J: Ja, jag sa ju det.
P: Jag tyckte väl det såg helt sjukt lätt ut när du bara gled förbi kön sådär, undrade hur fan du bar dig åt.
J: Haha, ja, jag hade ju en helt egen fil så det var inte så svårt.
P: Men varför i helvete står alla och häckar i högerfilen då, fattar dom inte att det är tvåfiligt?
*båda han och jag är tyst i tio sekunder, sen harklar jag mig och nästan viskar*
J: För 2 minuter sedan fattade inte du heller att det var tvåfiligt...
Polisen bara tittar på mig och ser ut som om han ska explodera, men 5 sekunder senare bara garvar han och säger: Haha, det har du faktiskt helt rätt i. Ha en bra dag, och kör snyggt!
J: Jag kör alltid snyggt konstapeln, jag har ju en egen fil. smile

HAHAHAHA känner igen mig där! varje gång man åker där uppe i en rondell får man fan se upp lol

682 Inlägg
3 oktober 2012
En rätt skum grej som hände mig igår. Körde typ 55-60 på en 50 sträcka (jävligt svårt med kortväxlad låda att hålla hastigheten, brukar göra det på 50 vägar annars!) märkte inte att det kom ett par xenon ljus bakom som tillslut började blinka lite. stannar och vi snackar en stund.

P: Det där gick ju lite för fort!
J: Jasså? Hur fort gick det?
P: Ja det gick väl en lite för fort, vad är det för bil förresten?
J: (Lite fundersam) En subaru impreza!
P: Jahaja, öppna huven då!
J: *öppnar huven*
P: Jaddu, här var det ju inte särskilt välstädat..
J: Skrattar lite, haha nej det är det ju inte riktigt.
P: "Ser besviken ut" Jahaja, då får jag tacka för mig då.. ha en trevlig kväll och kör försiktigt i fortsättningen!

Trevlig polis, är dock fortfarande paff över varför han ens stannade mig.. haha. Kommer inte ihåg "exakt" vad som sades men det var något i den stilen. smile Ensam polis i bilen dock, så var väl inte trafikpolis egentligen.

Finntrollet
640 Inlägg
3 oktober 2012
hahahah den var go den! big_smile

Jo vars.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
3 oktober 2012
DanneSundin skrev:
En rätt skum grej som hände mig igår. Körde typ 55-60 på en 50 sträcka (jävligt svårt med kortväxlad låda att hålla hastigheten, brukar göra det på 50 vägar annars!) märkte inte att det kom ett par xenon ljus bakom som tillslut började blinka lite. stannar och vi snackar en stund.

P: Det där gick ju lite för fort!
J: Jasså? Hur fort gick det?
P: Ja det gick väl en lite för fort, vad är det för bil förresten?
J: (Lite fundersam) En subaru impreza!
P: Jahaja, öppna huven då!
J: *öppnar huven*
P: Jaddu, här var det ju inte särskilt välstädat..
J: Skrattar lite, haha nej det är det ju inte riktigt.
P: "Ser besviken ut" Jahaja, då får jag tacka för mig då.. ha en trevlig kväll och kör försiktigt i fortsättningen!

Trevlig polis, är dock fortfarande paff över varför han ens stannade mig.. haha. Kommer inte ihåg "exakt" vad som sades men det var något i den stilen. smile Ensam polis i bilen dock, så var väl inte trafikpolis egentligen.

Stor sannolikhet att det inte var en trafikpolis. Hade han reflexväst?

682 Inlägg
3 oktober 2012
Nix, satt med den blåa utstyrseln, och tog fram någon bricka runt halsen där det stod att han var polis.

Stölle
199 Inlägg
3 oktober 2012
Förre helgen, hade jour o va på väg till en fastighet som ligger på en gata där det råder fordonsförbud mellan 00.00-04.00 fre o lördag.  Åker alltså i skyltad firmabil o är på väg till en restaurang som har översvämning av bajsvatten i köket, klockan va ca 00.45 natt mot lördag. 
Hinner precis in på vägen, ca 100 m innan det blir blådisco i spegeln. Stannar till o kör ner rutan.

P1: Jaha, hur var det här då?
J: Jo vars, nattjobb, pengar, dumt att klaga i övrigt.
P2: Jaha det heter så ja.. Vad gör du här?
P1: Du ska inte hämta upp några polare för pengar då?
P2: Du vet att det är endast taxibilar som får köra här nu va?
J: Öhm, jag är i tjänst, ska till krogen där borta *pekar med hela armen* , ska jobba för vita pengar o ska inte ha fripassagerare i den här härken, och det är taxibilar,utryckningsfordon och övriga fordon med tillstånd som får köra här nu.
P2: Jaha, har du bevis för det här?
P1: Är ju 1.000 :- för det här, lär du dig nått av det ?
J: Böter? För att ja kör här, med firmabil i tjänst?
P1: Hur vet vi att du verkligen jobbar på firma x? Finns ju folk som anstränger sig för att få göra saker du vet..
J: *Drar fram id-kort från firman*
P2: Hur vet vi att detta är äkta??
P1: Ser ju jävligt välgjort ut iaf..
J: Ring xxxxxxxxxx o fråga då. Gav dom numret till våran växel som har dygnet runt öppet.
P2: Återkommer, vänta här, annars...
Efter några min kommer P1 tillbaka.
P1: Du.. stämmer att du jobbar där. Men vi hänger med bort så vi verkligen ser att du skulle dit.
Åker 300 m till o stannar utanför krogen, snutarna hack i häl med in, frågar personalen vart problemet var, o tog med snutarna in i köket o bajsvattnet.
P1: Aj fan, du vi är klara här va.
P2: Jäpp, här stannar vi inte i onödan.
P1: Ta det lugnt i fortsättningen o tänk på att alla är inte lika snälla som vi.
Vet inte om man ska skratta lr gråta. Nödvändigt att va så jävla stöddiga liksom ??

Jag anar ugglor som får kläder.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
3 oktober 2012
DanneSundin skrev:
Nix, satt med den blåa utstyrseln, och tog fram någon bricka runt halsen där det stod att han var polis.

Inte trafikpolis då.

202 Inlägg
3 oktober 2012
Eddy skrev:
DanneSundin skrev:

Inte trafikpolis då.

Sen när måste en trafikpolis ha väst?

Mercedes C 350 AMG

Stolt pappa
14 Inlägg
3 oktober 2012
SE skrev:
Eddy skrev:
DanneSundin skrev:

Inte trafikpolis då.

Sen när måste en trafikpolis ha väst?

Jobbar man i/med trafik ska man ha varselväst, oavsett yrke. Gäller även trafikpolisen.

Bättre en kvick bil och kunna ta det lugnt
än en slö bil och sitta och stressa..

Sök