1865
Sök

Volvo s40 projekt

2014-03-17 Planering inför sommaren.

127 092 Visningar
Projektet avslutat 5 augusti 2015
316 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#121
eatsleeprace skrev:
Det är bara att höra maila dem och fråga efter en offert ! smile

Hade jag varit du så hade jag gjort följande :

JT avgasrör

19T Turbo från turbomeck.se

Aem Dryflow 5" luftfilter ( Bästa av alla , fråga Autotech ! smile )

Värre soppa pump

S60R spridare eller Ljusblåa S60 2005 Ljusblåa spridare

Och en mappning hos Autotech eller Turbocenter eller någon annan i din närhet som kan mappa dina boxar.

Autotech har även kopplingskit till din bil så din bil pallar med ca 600nm och mycket slit och släng vid hårdkörning ! wink

har fått ett förslag av torpis här på garaget
Chippning byta till t4 turbo nya tändspolar ngk tändstift och sportavgasystem då e jag uppe i 260-270hk!

Mvh Robin

eatsleeprace
26 november 2012
#122
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

316 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#123
eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Mvh Robin

eatsleeprace
26 november 2012
#124
Ne så överdrivet är det inte, bättre att köpa grejer som håller och även tål mycket stryk. Allt det säkra före det osäkra ! wink

eatsleeprace
26 november 2012
#125
Här kan du läsa mer om kopplingen : http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/dri … plingskit/ smile

316 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#126
eatsleeprace skrev:
Här kan du läsa mer om kopplingen : http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/dri … plingskit/ smile

Yes har lite kontakt med atech skickade mejl nu och frågade lite smile

Mvh Robin

eatsleeprace
26 november 2012
#127
Gör du rätt i ! smile

875 Inlägg
26 november 2012
#128
boobza skrev:
eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Ska inte koppling och låda hålla ca 450 nm eller är det bara något jag fått för mig?:p


316 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#129
kolsvajansson skrev:
boobza skrev:
eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Ska inte koppling och låda hålla ca 450 nm eller är det bara något jag fått för mig?:p

Ìnte en arning ^^ tror det var nåt sånt!

Mvh Robin

726 Inlägg
26 november 2012
#130
Kan bli spännande å se vad du gör på 2 år smile prem lagd!
Kolla gärna mitt lilla projekt oxå smile


316 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
#131
Qorran skrev:
Kan bli spännande å se vad du gör på 2 år smile prem lagd!
Kolla gärna mitt lilla projekt oxå smile

Tack! ska bli:D

Mvh Robin

939 Inlägg
27 november 2012
#132
Tja igen angående kopplingen så bör du byta om du ska ha mer en 200hk

Just för att 2,0T e väldig svag har lyckats med att  paja den 2 gånger på min gamla bil. dock så var det ju en fas 1
men som sagt mer en 200 ny koppling!^¨

Pmar dig en video länk med eftersom att du undrar lite hur det var med japs  tycker du ska köra JT dock.
Senast redigerat av Nightmare89 (27 november 2012)

316 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
#133
Nightmare89 skrev:
Tja igen angående kopplingen så bör du byta om du ska ha mer en 200hk

Just för att 2,0T e väldig svag har lyckats med att  paja den 2 gånger på min gamla bil. dock så var det ju en fas 1
men som sagt mer en 200 ny koppling!^¨

Pmar dig en video länk med eftersom att du undrar lite hur det var med japs  tycker du ska köra JT dock.

oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Mvh Robin

Strids Garage @facebook
101 Inlägg
29 november 2012
#134
trevlig lästning:) vill du bli av med R emblemen så skicka ett pm, förra ägaren rensa min t5r på alla:(


316 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
#135
poppe__ skrev:
trevlig lästning:) vill du bli av med R emblemen så skicka ett pm, förra ägaren rensa min t5r på alla:(

tackar!!!smile tråkigt o höra

Mvh Robin

149 Inlägg
29 november 2012
#136
boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Mvh Mattias Green
Nordiska X40 Klubben

939 Inlägg
29 november 2012
#137
Ortus skrev:
boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Stämmer t4 00 e den bästa

316 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
#138
Nightmare89 skrev:
Ortus skrev:
boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Stämmer t4 00 e den bästa

får bli chip o 3" smile

Mvh Robin

570 Inlägg
5 december 2012
#139
Riktigt trevligt projekt smile synd att man inte hade intresset och kunskapen själv när man var i den åldern smile

nu saknas bara svarta blinkers och insatserna från senare fas2 (fas3)

http://www.vparts.se/media/catalog/product/cache/3/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_8638.jpg

ger bilen lite elakare utseende!


875 Inlägg
5 december 2012
#140
Diio skrev:
Riktigt trevligt projekt smile synd att man inte hade intresset och kunskapen själv när man var i den åldern smile

nu saknas bara svarta blinkers och insatserna från senare fas2 (fas3)

http://www.vparts.se/media/catalog/prod … e_8638.jpg

ger bilen lite elakare utseende!

Tycker inte det är för snyggt på en silvrig s40...passar bättre med chromade lyktorna då;)



Sök