3302
Sök

SAAB 9-3 Aero SS -04, Byta Navigator GPS

5 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Tjena!

Har ett riktigt gammalt och tråkigt program i mitt NAV system i Saaben och skulle eventuelllt vilja sätta in en helt annan ny GPS där saabs orginal sitter och ser ful ut. Någon som vet om detta skulle tänkas fungera cool eventuellt komma med förslag på andra lösningar om det inte skulle gå? isåfall skulle ni som har eller vet vart jag kan få tag i en instruktion för att plocka ner NAV systemet dela med er ?, skulle vart bästa om det fanns online också smile

tack på förhand!

http://www.roadfly.com/new-cars/wp-content/uploads/gallery/2006-saab-9-3-aero/saab-9-3-navigation.jpg

här är en bild på att

Rediga män åker SAAB

Highland Street Crew
170 Inlägg
20 oktober 2012
Du kan inte byta ut enheten utan loopa fiberoptiken som sitter i bilens system, det du kan göra är väl att skaffa fram en ny kartskiva vad jag vet.

5 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Shewii skrev:
Du kan inte byta ut enheten utan loopa fiberoptiken som sitter i bilens system, det du kan göra är väl att skaffa fram en ny kartskiva vad jag vet.

Fick en Kartskiva när jag köpte bilen men den fungerar inte, den är alldeles för repig. tror du inte att Holmgrens saab verkstad i Jönköping kan pilla isär Navi;n för en slant, iomed att jag inte är så bra på att meka själv?

annars är en billig lösning för mig att sätta upp min gammla Ipad med en montering då får jag ju både GPS och Media, fast då är ju problemet att det inte finns något AUX jack för ljudet neutral
Senast redigerat av pekkapk (21 oktober 2012)

Rediga män åker SAAB

2 271 Inlägg
21 oktober 2012
Installationen av aux fixar du själv med hjäp av denna.
http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc … 0102se.pdf

Köpte kabeln hos Saab (två år sen) för runt en femhundring.

Den måste dock aktiveras med techII, vissa får betala en slant och andra har det räckt med
att bjuda på lite fikabröd.

Highland Street Crew
170 Inlägg
21 oktober 2012
Fick en Kartskiva när jag köpte bilen men den fungerar inte, den är alldeles för repig. tror du inte att Holmgrens saab verkstad i Jönköping kan pilla isär Navi;n för en slant, iomed att jag inte är så bra på att meka själv?

annars är en billig lösning för mig att sätta upp min gammla Ipad med en montering då får jag ju både GPS och Media, fast då är ju problemet att det inte finns något AUX jack för ljudet neutral

Det ska gå att köpa nya kartskivor hos saab, dock tror dom kostar en slant.
Exact vad menar du med pilla isär? Bara så vi är på det klara smile

Precis som lingua säger så är det ganska enkelt att montera in aux sladden, problemet blir väl om du sätter ipaden framför navigatorn är att det blir lite bökigt att ändra t.ex ingång och inställningar på stereon.

Edit: Stavfel.
Senast redigerat av Shewii (24 oktober 2012)

5 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
lingua skrev:
Installationen av aux fixar du själv med hjäp av denna.
http://www.saabdocs.com/Swedish/instruc … 0102se.pdf

Köpte kabeln hos Saab (två år sen) för runt en femhundring.

Den måste dock aktiveras med techII, vissa får betala en slant och andra har det räckt med
att bjuda på lite fikabröd.

tack så mycket, riktigt bra och ha!

Och Shewii, det blev inte riktigt som jag tänkt. har en annan lösning som jag ska göra istället smile ska se om jag kan få tag i en skiva dock!

Har en sista fråga, tänkte sätta in en ny stereo/multimedia enhet ist, som tex:
Pioneer AVH-8400BT eller Pioneer AVH-6300BT kommer någon av dom passa in, måste jag anpassa något mer eller kommer det inte gå alls ? kom gärna med förslag på bra stereos som jag kan trycka dit smile

Rediga män åker SAAB

Highland Street Crew
170 Inlägg
21 oktober 2012
Har en sista fråga, tänkte sätta in en ny stereo/multimedia enhet ist, som tex:
Pioneer AVH-8400BT eller Pioneer AVH-6300BT kommer någon av dom passa in, måste jag anpassa något mer eller kommer det inte gå alls ? kom gärna med förslag på bra stereos som jag kan trycka dit smile

Det kommer inte funka om du inte loopar fiberoptiken i bilen, då bl.a. blinkersljudet går på samma system tror inte att bilen ens startar utan originalenheten. Men du kan kolla in ChriZtoffers tråd han har byggt ganska mycket i sin 9-3:a smile

Sök