2950
Sök

Kapitän "The duke"

En mildare uppdatering av ett gammal custom objekt.

752 699 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2024
2 517 Inlägg
30 december 2019
Trådstartare
Uppdaterar lite i det snabbaste.
Nu har jag förlängt den ena sidan på soffan.
Alla gamla svetsar är inte borta utan jag tänkte att gå över med slipmaskin & fin polera allt sedan.
Vilken höjd jag ska ha vet jag inte än så därför är dom en ”aning” höga.
Kapas efter att jag fått tag på en vettig kofångare. Har fått nys på en bel air bakkofångare. Men det får framtiden utvisa.
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-ccba44c46da3d3abd80cf6f18e7ae9ea.jpg

Är det någon här som kanske vet höjden på en sådan kofångare?

Uppdatering följer. big_smile

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

1 317 Inlägg
31 december 2019
Nu börjar ja ångra ja tryckte ner en rostfri Fleetwood 53 kaross i skrot bingen för många år sen,hehe

2 517 Inlägg
31 december 2019
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Nu börjar ja ångra ja tryckte ner en rostfri Fleetwood 53 kaross i skrot bingen för många år sen,hehe

big_smile Tyvärr så kan man inte spara på allt.

1 317 Inlägg
31 december 2019
Helt sant,men faktikt så lura vi på o spara bakdelen då bilen brunnit fram o in i kupen,men så sa vi vem behöver en bakdel,året efter börja soff hysterin,haha

2 517 Inlägg
31 december 2019
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Helt sant,men faktikt så lura vi på o spara bakdelen då bilen brunnit fram o in i kupen,men så sa vi vem behöver en bakdel,året efter börja soff hysterin,haha

Hahahaha....... ja, vem behöver....... big_smile det är ju så att är det något man inte behöver & slänger grejer så kan man ge sig på att man behöver det inom en kort period där efter. big_smile slår aldrig fel någon gång.

2 517 Inlägg
2 januari 2020
Trådstartare
Tar väll en snabb uppdatering igen då. big_smile
Nu blev den andra sida åxå ”färdig” då, med lite fundering på vad som kan ha hänt denna sida.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-97a0951c614f927d18cd838b291b2d09.jpg

Var lite nyfiken på hur det ser ut under allt
J——a spackel, funderar på om alla kapitäner har spackelsjuka?
Jo, eftersom man inte kunde låta bli å gräva i skiten å se om det var hyggligt rakt, eller eventuellt kanske ”bara” å räta plåten lite så fick ja i alla fall bort 99% av spacklet & inser att denna sida inte var så rak.
(Blir tvungen att spackla. sad )

Dessutom så hade någon tidigare ägare kapat bort plåten under utbuktningen såpass mycket att det inte gick å pluggsvetsa.
Blev inte så snygg skarv under där, men ska jag ändå spackla lite så gör ju det inget i det stora hela.

Men som alla andra gånger så kommer det uppdatering inom snar framtid. smile

1 011 Inlägg
2 januari 2020
Det kommer att bli kanon smile

2 Inlägg
3 januari 2020
Ujujuj de e värst vad du varit flitig sen jag kollade sist. Blir ju helrätt och mycket snyggt jobbat.
Blir lite avis...jag lagar bara bruksbilarna nuförtiden. Inte alls lika roligt.Får bli ändring på det.
Nå, keep up the good work !

2 517 Inlägg
3 januari 2020
Trådstartare
turbo57 skrev:
Det kommer att bli kanon smile

Tackar, man hoppas på det bästa. smile

saabcustom skrev:
Ujujuj de e värst vad du varit flitig sen jag kollade sist. Blir ju helrätt och mycket snyggt jobbat.
Blir lite avis...jag lagar bara bruksbilarna nuförtiden. Inte alls lika roligt.Får bli ändring på det.
Nå, keep up the good work !

big_smile Tackar, man e väll en tidsoptimist, jag tycker inte det blir så mycket gjort.
Tog ”bara” 3 timmar å få till ena rundningen under lamphålet på soffan.
Ja, bruksbilar är inget roligt å pilla med, men det är ju så att dom måste ju fungera.

572 Inlägg
4 januari 2020
ja nått har de vare me om,,

2 517 Inlägg
4 januari 2020
Trådstartare
Skulle bara visa hur hur denna 3 timmars sida ser ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-a0d2835873c02074e5abe92cb147d045.jpg

Ser inte ut mycket för värden, men när man inte har bättre verktyg än hammare & mothåll ( utöver händer & knäna för att bocka plåten.) så tycker jag att det blev hyggligt i alla fall.

Så den stora utmaningen är egentligen å få övergången från sidorna upp på överkant att lira bra.

Ja, ja, den uppdateringen kommer inom kort. big_smile

1 317 Inlägg
4 januari 2020
Ja har en 50cm bit järnvägs räls,spetsig i en ände o rak i andra,,,grym o knacka plåt på...kom förbi så kapar ja av en bit till dig med,den kan du inte va utan sen..

2 517 Inlägg
4 januari 2020
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
Ja har en 50cm bit järnvägs räls,spetsig i en ände o rak i andra,,,grym o knacka plåt på...kom förbi så kapar ja av en bit till dig med,den kan du inte va utan sen..

big_smile Det vore underbart om du hade en bit, kommit på att ett städ skulle behövas med lite diverse tillbehör.

2 517 Inlägg
4 januari 2020
Trådstartare
Uppdaterar lite.....
Blev ett sido projekt på sido projektet....
Sneglat på att göra något slag av inbrottsgaller till mitt lilla garage fönster,
men som sagt, är egentligen inget jag behöver, men kan gör ändå.
( Bara för att jag kan.)

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-822abc1d56b1b1d2baf792c6aa393705.jpg

Behöver gås över å slipa & målas lite,
men det är ju klart att det behöver något slag av tillbehör som t ex en spindel eller dylikt kanske, men det får bli lite senare.
Soffan behöver göras färdig först.

Uppdatering kommer inom kort. big_smile

1 317 Inlägg
4 januari 2020
HG_ skrev:
Bob-Miller skrev:

big_smile Det vore underbart om du hade en bit, kommit på att ett städ skulle behövas med lite diverse tillbehör.

Jadå.ligger 2 st  9 meters bitar här...bara hör av dig så löser vi de så kan du välja längd med..

2 517 Inlägg
5 januari 2020
Trådstartare
Bob-Miller skrev:
HG_ skrev:
Bob-Miller skrev:

Jadå.ligger 2 st  9 meters bitar här...bara hör av dig så löser vi de så kan du välja längd med..

Super, hör av mig inom någon vecka eller så. smile

1 484 Inlägg
5 januari 2020
HG_ skrev:
Uppdaterar lite.....
Sneglat på att göra något slag av inbrottsgaller till mitt lilla garage fönster,
( Bara för att jag kan.)

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105325/105325-822abc1d56b1b1d2baf792c6aa393705.jpg

men det är ju klart att det behöver något slag av tillbehör som t ex en spindel eller dylikt kanske, men det får bli lite senare.

läckert!

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

2 517 Inlägg
5 januari 2020
Trådstartare
Berglund_89 skrev:
HG_ skrev:
Uppdaterar lite.....
( Bara för att jag kan.)

läckert!

Tackar. smile

2 341 Inlägg
5 januari 2020
Blev sugen tillverka en soffa när jag såg dit roliga projekt. Måste göra en man cave smile

2 517 Inlägg
5 januari 2020
Trådstartare
MR_T skrev:
Blev sugen tillverka en soffa när jag såg dit roliga projekt. Måste göra en man cave smile

Hahaha, ja, det är bara å köra, mitt garage e för litet att meka i, så detta är början på min man cave/smedja/små pillar hörna.

Passa på att köra en liten projekttråd på den du med. tongue

Sök