2650
Sök

Ljudbygge i Seat Ibiza

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
6 oktober 2006
Trådstartare
Hejsan, jag hade tänkt uppgradera ljudet lite i min Cupra... Problemet är att jag har väldigt litet bagageutrymme, om jag stoppar i en stor baslåda så har jag ingen plats över för någonting annat. Framsystemet består nu av 6,5" högt i dörrarna och 4" i instumentbrädan. Jag hade tänkt skaffa ett nytt 6,5" kitsystem och driva det med slutsteg. Men så är det problemet med baslådan, jag har funderat på att skaffa ett litet basrör eller ett par vanliga 6*9:or... Jag behöver alltså inte ha någon jordbävningsbas. Någon som har bilder på ljudbygge i en Seat Ibiza? Ska jag bygga ner bas och steg i reservhjulsbaljan eller hur ska jag göra? Kom gärna med tips och kommentarer.

Färsking!
3 Inlägg
19 april 2007
Hej,

dåligt med svar här men jag lånar tråden lite... Ska oxå bygga ljud i min Ibiza och funderar på detta:

http://www.blaupunkt.com/se/7606305001_main.asp

Den verkar ganska smidig och jag har inga krav på superbas.

1 813 Inlägg
19 april 2007
typ en sådan du visar där sitter något liknande i min volvo för det e stora orginal stereon.. och det gör lite skillnad om du har en liten extra bas men det e ingen bas man ska spela jätte högt med.. men som du säger inga jätte krav på bra bas då e det ett bra köp;) fast jag var ute efter mer än vad den lille basen kunde ge i min så jag har byggt annat i min wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök