Är de sepparata insug på den med? Då är de ju 2 stycken luftmängdsmätare som gäller, å då 2 fristående system, de e ju egentligen skitsamma va den andra motor halvan sysslar med om de e helt sepparerade system.
Ja har som sagt mappat om 402 boxar, kör de i min brukis 325i e36.
De som styr förtändningen är framför allt luftmängdsmätarsignalen och varvtal. Sen när du ger mer än 75% gas går den över till WOT tändning, alltså wide open trottel, å då läser den tändlägena ur en fixerad fullgas-tabell med endast Varvtal som varibel.
Så tädningen lär inte bli några problem.
Har den dubbla lambdasonder oxå? 402 boxen behöver alla sina givare för att fungera korrekt, fattas tex lambdasignalen så går DME systemet i limphome, med förinställda låga tändvärden, å bilen går skit
Kan fixa chip till dig om de e nått som inte lirar. Bränsle tabell, förtändning, varvstopp, hastighetsspärr mm är inga problem att ändra i
Kallstart och accelerations fullfetning däremot är de värre med
så du får hoppas M70n fyller insugen på liknande sätt som M50