En Jaguar XJS från -78 inskaffades 2012 för att slå ihjäl lite tid med. Tanken var att bygga en besiktningsbar bil som man kan köra på gatan och lite 402meters. I vanlig ordning spårade det ur och blev en helrenovering till... Visa mer
Precis....sen gick det ju mycket bättre att slipa taket med maskin utan att hela jävla taket vibrerar Köpte en stor låda med 40 plattor på rea, kvadratmeter priset blev då samma som Biltemas plattor...
Precis....sen gick det ju mycket bättre att slipa taket med maskin utan att hela jävla taket vibrerar Köpte en stor låda med 40 plattor på rea, kvadratmeter priset blev då samma som Biltemas plattor...
Jo det är fint det kommer lägga det i hela pv,n när den kommer till det stadiet
Ja nu när det var tänkt att vara ett rejs projekt så är väl det normala att man tar bort allt som väger men hatar allt vad plåtskrammel heter så kommer isolera upp allt i bilen... Sparade ju lite vikt med plastskärmarna....sen skulle undertecknad behöva gå ner att par kilo med
Ja nu när det var tänkt att vara ett rejs projekt så är väl det normala att man tar bort allt som väger men hatar allt vad plåtskrammel heter så kommer isolera upp allt i bilen... Sparade ju lite vikt med plastskärmarna....sen skulle undertecknad behöva gå ner att par kilo med
Jo vist är det så ibland är det inte värt det helt enkelt. tror den kommer röra på sig ändå.
Jo exakt, Haha vinter isolering har vi alla mer eller mindre Bra när det är kalt.
Slipgrund ska inte slipas med en gammal oscillerande maskin med en stenhård platta och 320 papper. När jag la basen på dörrarna och bakluckan så lyste sliprosor och sliprepor igenom ordentligt...
Fanns inte så mycket mer att slipa på heller innan man var nere i grundfärgen. Vart till att matta ner och lägga på ny slipgrund då. Då jag kört med maskinen på huven med så fick den med ett par nya varav med slipgrund.
Fick ju ett par ordentliga rinningar på skärmarna..... Dom brukar kunna vara lite jobbiga att slipa bort men hittade ett jävligt bra tips på ett lack-forum.
Istället för att slipa bort dom tar man ett rakblad som man drar ett varv maskeringstejp på ytterkanterna. då har man bara en liten del av bladet blottat i mitten. Tejpen funkar som distans så man bara skaver bort skälva rinningen.
Tabbade mig lite då lacken inte hunnit härda igen ordentligt så släppte helt på 2 ställen.... Ingen fara med det då skärmarna ska slipas ner igen då klarlacken vart riktigt pissig
Hade lite bekymmer med att ventilationen inte var tillräcklig när man la basen och klarlacken. Tog på tok för lång tid att få dän färgröken så satte in en fläkt i ena garageports öppningen.
Funkade fin fint men vart som en jävla tornado inne i boxen.... Och om inte det var nog med det så den här jävla syntet vadden jag använde som filter pallade inte luftdraget och började släppa ifrån sig fiber....
Som tur var klarade sig bakluckan och dörrarna riktigt skapligt men huvjäveln såg ut som den var flockad.....
Så Filterdörr V3. nu med riktig filterduk i klass G4.......