En Jaguar XJS från -78 inskaffades 2012 för att slå ihjäl lite tid med. Tanken var att bygga en besiktningsbar bil som man kan köra på gatan och lite 402meters. I vanlig ordning spårade det ur och blev en helrenovering till... Visa mer
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Tackar för alla kommentarer, gör det lättare att släpa ner sig i garaget... LOL
Ja lacken blev faktiskt riktigt bra, har stått ett par veckor nu i värmen och kan inte se några sjunkningar än i allafall. Som tur är ser man inte apelsinlacken som blev på en del ställen. Det i sig gör inte så mycket då den kommer våtslipas ner och poleras i vår. Alternativt ska jag test att polera med Abralon, ska tydligen funka bra.
Kommer jobba med henne ett par veckor till sen blir det lite husrenovering imellan. Måste byta ytterdörren från 1954 som har ett K-värde närmare korsdrag samt bygga om / renovera hallen....
Har fått dit lite mera saker i bilen i alla fall. Fram över växellådan så limmade jag dit dubbla lager av en filttyp av matta gjorde massa tester på den och verkade funka riktigt bra med limning etc...
Tyvärr visade sig det inte funka alls när jag senare skulle limma på mattan...skit
Så vart å köpa sån här svindyr ljud isoleringsmatta och lägga in istället
Och sen riva ur den gröna mattan och dit med isoleringsmatta där ochså.
Fast så himla dyr var inte ljud isoleringsmattan.... Visst ska du köpa den hos bilstereobutiken så blir den dyr Lösningen heter liggunderlag :-) Se bara till att den är av sluten cellplast annars har du hela bilen som en svamp
Ska bli väldigt intressant att se hur ljudnivån blir inne i bilen när hon väl kommer ut på vägen. Är ju ca 50kg ljudisolering inlagt, raceprojekt.....nåja bara att skruva upp laddtrycket
Köpte ett DLS CA41 slutsteg på Blocket, bör komma i början av nästa vecka så man kan testa baslådan... Fick bli en sluten låda, passar ju bra till att spela gammal heavy metal på
Tyvärr inget skruvat på bilen heller men snart så. Hallen är snart färdigrenoverad, fattas bara lite tapeter och lister så kan man återgå till det som är kul.