Väntar mest på grejer just nu så jag kan smälla ihop motorn, men var i garaget en sväng idag och monterade skärmar, den bakre inte fastsatt riktigt måste kapa lite
Svetsade dit en extra oljeretur i tråget från toppen också
Vad är det för motgångar då? Billivet är inte alltid en dans på rosor
Först tappades mina ventiler bort! sen när dom hittades på var 2 ventiler krokiga så fick fixa fram 2 nya. En ventilkåpa sprack så fick fixa fram 2 nya och lacka! Grenröret så var flänsen mot toppen svetsad åt fel håll så får kapa isär flänsen och svetsa om Fel motorkuddar
Monterade IC modell stor idag, fick byta ut den mot krockbalken helt nästan Monterade även vattenkylare,oljekylare och byggde om "balken" där ovanför vattenkylaren. Eftersom jag kapade bort den när jag tog ur motorn så gjorde jag så den är skruvad nu istället, skit smidigt att lyfta motorn när den och kylaren är borta! Fixade även lite annat smått o gott så nu är en uppstart inte allt för långt bort!
Varför bytte du spjäll för? Tror mitt spjäll är lite mongo.. Går ryckigt på låg belastning. Vet att det blev efter mappning hos Maxxtuning och han tyckte att spjällpositionens värde flackade väldigt mkt. Tänkte om du hade nåt liknande problem?
RB25DET, probably the best motorsound in the world!