|| Motor på plats, DP, screampipe's, Japspeed mm.. || Emiiilz's Smidda Tiger Nissan Skyline R33 ~700WHP mål!
Få en grym Skyline R33 som ska brukas för bankörning, gatan samt stå på utställningar! Den ska inte bara se häftig ut utan även gå som en sån här bil bör göra! Bilen kommer stå klar in på våren 2015. Följ gärna projektet, ni blir... Visa mer
Landat ett par spridare idag ifrån Kalifornien. JECS 1200cc Lär spruta tillräckligt med bensin o lite till.
Haltech mapsensor 4 bar samt Haltech elektronisk laddtryckreglering beställdes förut idag från PBZ också.
Har även en fråga.. I Bosch "typ" 044 pumparna.. sitter det någon backventil i dessa så inte soppan rinner tillbaka? Sitter en utanför som jag dock inte tänkt använda, men frågan är om det sitter en inne i pumpen med? Vill helst inte att soppa rinner tillbaka i systemet.
Haltech 4 bar map sensor samt laddtrycksreglering har landat idag sjukt snabb leverans ifrån PBZ! Men jag blev väldigt fundersam över en sak, är detta verkligen äkta Haltech? Med tanke på att Haltech skickar sina i original förpackningar, men jag fick mitt såhära som på bild:
Mailat Haltech och enligt dom ser grejjerna "samma" ut. Men det gör även de billiga kina kopiorna som finns på marknaden med. Och jag köpte just Haltech för jag ville ha deras, inte nån kopia. Mailat PBZ om detta men inte fått svar från dom än dock, någon här kanske har åsikter om detta? // Emiiilz
Det sitter ingen backventil inne i pumpen nej. Det sitter dock en utanför som du kan skruva bort precis som du nämnde. Inte värre än att startmotorn får jobba lite längre vid start om du kör utan backventil
Det sitter ingen backventil inne i pumpen nej. Det sitter dock en utanför som du kan skruva bort precis som du nämnde. Inte värre än att startmotorn får jobba lite längre vid start om du kör utan backventil
Roligt projekt!
Om man blåser i ändarna på pumpen så täpper det till i änden där soppan kommer ut ifrån, tänkte om det var nån slags backventil
Är inte så förtjust i om soppan rinner tillbaka, pumparna pumpar torrt och det tar ett tag innan catchtanken fylls osv.. Så isf slänger jag nog dit den originala backventilen om den inte stryper flödet för mkt..
Det sitter ingen backventil inne i pumpen nej. Det sitter dock en utanför som du kan skruva bort precis som du nämnde. Inte värre än att startmotorn får jobba lite längre vid start om du kör utan backventil
Roligt projekt!
Om man blåser i ändarna på pumpen så täpper det till i änden där soppan kommer ut ifrån, tänkte om det var nån slags backventil
Är inte så förtjust i om soppan rinner tillbaka, pumparna pumpar torrt och det tar ett tag innan catchtanken fylls osv.. Så isf slänger jag nog dit den originala backventilen om den inte stryper flödet för mkt..
Kör du med äkta bosch? För hade det till min e30 och då satt det ingen backventil inne. Sen att pumparna pumpar torrt ska inte vara några problem, det handlar om väldigt lite tid innan soppan hinner fram till pumpen, visst i slutändan kan det börja bli slitage
Men varför inte köra med backventilen som sitter utan på den pumpen?
Det sitter ingen backventil inne i pumpen nej. Det sitter dock en utanför som du kan skruva bort precis som du nämnde. Inte värre än att startmotorn får jobba lite längre vid start om du kör utan backventil
Roligt projekt!
Om man blåser i ändarna på pumpen så täpper det till i änden där soppan kommer ut ifrån, tänkte om det var nån slags backventil
Är inte så förtjust i om soppan rinner tillbaka, pumparna pumpar torrt och det tar ett tag innan catchtanken fylls osv.. Så isf slänger jag nog dit den originala backventilen om den inte stryper flödet för mkt..
Kör du med äkta bosch? För hade det till min e30 och då satt det ingen backventil inne. Sen att pumparna pumpar torrt ska inte vara några problem, det handlar om väldigt lite tid innan soppan hinner fram till pumpen, visst i slutändan kan det börja bli slitage
Men varför inte köra med backventilen som sitter utan på den pumpen?
Nope tyvärr inte äkta bosch. Jo det var backventilen som sitter utanför som jag syftade på tänkte bara ifall den jäkeln stryper ner flödet?
Vet jag är petig, men här är skillnaderna jag ser mellan mapsensorerna ialf.
Haltech sa att deras ser exakt ut som denna:
Mina jämföringar mot min säger detta: Bilden vart liten.... men slänger upp samma i större format under utan all målning.
Detta är en liknande kina mapsensor för 260:- . Min är mer lik en kina map sensor än Haltech original som kostade lite över 1000:-.
Många som kör med backventilen kvar så verkligen inte den stryper flödet Tråkigt att betala för en äkta vara och få en kopia...
Hoppas inte att den gör det, ska öra ett test med och utan isf så får vi se Ja om det nu är så så är det riktigt dåligt, men enligt mig ser det ut så för tillfället...
Jag svarade på ditt mail ang. givarna. Kika på det vid tillfälle och säg till hur du vill göra bara så kirrar vi det
Säg till om du har några funderingar på inkoppling osv. så supportar jag gärna.
Mvh Arash
PS! Tack för positiv feedback ang. lev. tid. Vi hanterar webbordrar mycket snabbare och smidigare än mail/tel., så det är kanon att beställningarna landar direkt i webshopen!
Jag svarade på ditt mail ang. givarna. Kika på det vid tillfälle och säg till hur du vill göra bara så kirrar vi det
Säg till om du har några funderingar på inkoppling osv. så supportar jag gärna.
Mvh Arash
PS! Tack för positiv feedback ang. lev. tid. Vi hanterar webbordrar mycket snabbare och smidigare än mail/tel., så det är kanon att beställningarna landar direkt i webshopen!
Kanon service från dig Arash! Du har mail igen
strandberg31 skrev:
Bränslet rinner ju fortfarande inte tillbaka om du har anslutningarna i toppen på tanken hörru!!
Hmm men då pumpar och catchtank kommer högre än tanken så borde de ju rimligtvis rinna tillbaka?
Men chatch tanken sitter väl pumparnanedanför? Då är de ju inga problem!! Bara vrida på och av tändningen en extra gång annars!!
Din brytande Svenska är lite svår att förstå men ska allt komma nedanför tanken så blir det svårt..tss köper nog passande kit så jag kan använda backventilen i vilket fall känns bättre!