Kommit över en gammal olds som ska fixas i ordning. Helt färsking på den här fronten men har inte tummen mitt i handen så det ska nog gå bra i slutändan. Mkt finns att göra på bilen så ska bli kul att få komma igång. Hämta hem den i Lördags så inte hunnit göra så mkt mer en att testa dra i gång motorn som funka iaf:) Står ute i kylan så blir väl o rensa ur den lite tills jag får in den i garaget som tyvärr är utlånad förtillfället. Slänger upp nån bild på den så ska jag ta lite fler bilder att lägga upp senare.
Vad har du för planer, vad måste du reparera/laga/byta?
Ja du, planen är väl att lyckas få den till en skapligt fin bil. Har inte sysslat så mkt med bilar innan men det kommer ha ändrats innan denna är klar. Vad som jag vet just nu som jag ska göra är: Rostlagning blir det en hel del på bilen av det jag sett hittills. "Ny" huv ska införskaffas då den som satt innan blåste av när ägaren innan hade bilen. All el ska dras nytt o hela inredningen ska bytas ut då den inte är något vidare alls. Ska försöka göra så mkt av allt själv sen får man väl bjuda vänner på lite fin öl så man får lite hjälp med bitar som jag inte lyckas göra själv:) lär bli ett långtidsprojekt av det hela.
-20 här idag så var ute en snabb sväng o plockade ur bilen på skräp o skit som låg i. Tog lite bilder så får ni se vilket skick den är i nu. Blev lite väl många så låter bilderna tala för sig själva Finns som sagt mycket att göra. Det här är det jag sett när jag gått runt lite snabbt.
Tevligt! Vad e det tänkt att det ska bli för typ av projekt? Gissar på att du inte siktar på att orginalrenovera iaf
Ja det är väl tänkt att bli bil av det hela i första hand. man ska inte behöva skämmas när man kommer åkandes i den:) Sen får man se hur mkt det utvecklas. Nä några planer på orginalrenovering blir det inte något av. På tok för mkt jobb för mig att utföra det. Sen verkar det vara jävligt svårt o hitta orginal prylar till den. Har lyckats få tag på en motorhuv som ska hämtas så fort det går. Enligt ägaren innan, en kompis som haft den så ska det tydligen bara finnas/funnits 6st av den här modellen i Sverige. Vad han lyckats få reda på.
Om det finns någon som vet någon sida/ställe att få tag på prylar till den så skulle det uppskattas enormt!!
Ja, rost saknas inte på bilen. Dessa modeller brukar rosta redigt runt fram- och bakrutorna. Hjälpte en polare att rostlaga en Cutlass -66:a en gång i mitten av 80-talet, så jag har lite kännedom iaf ...
Om det finns någon som vet någon sida/ställe att få tag på prylar till den så skulle det uppskattas enormt!!
Kanske inte något till just Olds men den har ju samma chassi som chevellen och gto'n har jag för mig om, så många av delarna lär ju passa vice versa. Kan iaf rekomendera http://www.americano.se/ som e speciallist på GM och kan fixa hem det mesta
Kanske inte något till just Olds men den har ju samma chassi som chevellen och gto'n har jag för mig om, så många av delarna lär ju passa vice versa. Kan iaf rekomendera http://www.americano.se/ som e speciallist på GM och kan fixa hem det mesta
tackar tackar för den! ska sätta mig o kika lite där.