3771
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 090 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Om ni vill köpa plasti dip så kontaktar ni mig, så ordnar jag rabbatt om det är kampanj på varorna. Vet mera om detta i slutet av april!
Senast redigerat av Mr_M_ (8 april 2013)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Grafisk Designer
220 Inlägg
8 april 2013
Mr_M_ skrev:
Om ni vill köpa plasti dip så kontaktar ni mig, så ordnar jag rabbatt!

Har du tillgång till special plastidip? Smoke och Pearlizer? smile

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
fonziebear skrev:
Mr_M_ skrev:
Om ni vill köpa plasti dip så kontaktar ni mig, så ordnar jag rabbatt!

Har du tillgång till special plastidip? Smoke och Pearlizer? smile

Det finns..

Men hann tydligen inte skriva klart innan jag skickade dom raderna jag skrev, hehe, sorry..
Jag ordnar rabatt om det är kampanj på vissa varor. Dessa vet jag inte. Har frågat däremot, och återkommer när jag vet.

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Har nu beställt "US blinkers" till strålkastarna från ebay. Hoppas det är något att ha smile

357 Inlägg
8 april 2013
najs! synd att jag inte hinner se några bilder på den när den är färdig dippad förens jag kommer hem om 3 veckor sad
vad körde du för dimensioner på dina däck? och vad är det för märke?
beställde fälgar förra veckan så behöver beställa däck snart också ^^

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
longcat skrev:
najs! synd att jag inte hinner se några bilder på den när den är färdig dippad förens jag kommer hem om 3 veckor sad

Såg att du skulle dra till Thailand smile Men om du har mobilen med dig så är det bara du går in på gorg ändå wink
Vilket datum ca kommer du hem?

Jag har 215/35. Men rekommenderar 205/40 om du ska åka lågt. Beställde du likadana fälgar?
Oså kör jag kina märke pga ekonomin. Sunny. Billigt skit..

357 Inlägg
8 april 2013
Mr_M_ skrev:
longcat skrev:

Såg att du skulle dra till Thailand smile Men om du har mobilen med dig så är det bara du går in på gorg ändå wink

Jag har 215/35. Men rekommenderar 205/40 om du ska åka lågt. Beställde du likadana fälgar?

kommer hem den 2:a maj, tänkte köra 215/35 eller 40 ska åka ganska lågt men inte idiotlågt, du kan kolla in på mina bilder vad jag beställde för fälgar, tror de kommer bli feta som fan, rätt grymt djup i dem smile
kommer kanske leta efter nåt gratis wi-fi när jag är där så jag kan kolla hur den blir wink (annars kan du ju skriva ett pm med vilken färg det blir så jag inte glömmer att kolla när den é klar ^^)

Med-lem
341 Inlägg
8 april 2013
Mr_M_ skrev:
Har nu beställt "US blinkers" till strålkastarna från ebay. Hoppas det är något att ha smile

Räknar kallblodigt med en bild direkt när det är monterat cool är själv sugen på us blinkers till min seddu smile

Kör: Passat 3BG 1.8T -05

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
longcat skrev:
Mr_M_ skrev:
longcat skrev:

kommer hem den 2:a maj, tänkte köra 215/35 eller 40 ska åka ganska lågt men inte idiotlågt, du kan kolla in på mina bilder vad jag beställde för fälgar, tror de kommer bli feta som fan, rätt grymt djup i dem smile
kommer kanske leta efter nåt gratis wi-fi när jag är där så jag kan kolla hur den blir wink (annars kan du ju skriva ett pm med vilken färg det blir så jag inte glömmer att kolla när den é klar ^^)

Aha, de. ja dom e grymma smile
Hehe, vi får se med den saken wink
Men så länge du prenumererar på denna tråd så blir du nog påmind ska du se wink

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
PatrikB92 skrev:
Mr_M_ skrev:

Räknar kallblodigt med en bild direkt när det är monterat cool är själv sugen på us blinkers till min seddu smile

Absolut big_smile

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Ja alltid är det något. Jag som tyckte jag låg bra till i mitt tidsschema, men ack så fel man kan ha.
Upptäckte detta som jag inte alls hade tänkt på innan!
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a0cf32dfd4fdf59550035125435be32b.jpg

Fälgen tar i fjäderbenet. Och 5mm spacers räckte inte. Mätte sedan justermuttrarna som sitter på fjäderbenet hur mycket dom sticker ut, ca 12mm. Vilket resulterar att dom skulle ta i däcket om jag sänkte mera.
Måste med andra ord beställa 20mm spacers till fram.

Och detta gjorde så jag fick ett annat och ett till problem. Bulten som sitter kvar i navet fram som jag tänkte skjuta upp till i sommar att ta loss, denna blev panik nu att få ur så jag kan montera spacerna om jag hunnit få hem dem, när bilen är dippad. Så jag sedan kan sätta på 18" arna..
Gahh, blir galen på alla dessa problem!

Ska ner till en verkstad imorgon och höra om dom har lust att få ur bulten. Och sedan försöka få upp min bakdörr som jag hållt på med i säkert 2 timmar idag..

357 Inlägg
8 april 2013
Mr_M_ skrev:
Ja alltid är det något. Jag som tyckte jag låg bra till i mitt tidsschema, men ack så fel man kan ha.
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a0cf32dfd4fdf59550035125435be32b.jpg

Fälgen tar i fjäderbenet. Och 5mm spacers räckte inte. Mätte sedan justermuttrarna som sitter på fjäderbenet hur mycket dom sticker ut, ca 12mm. Vilket resulterar att dom skulle ta i däcket om jag sänkte mera.

Och detta gjorde så jag fick ett annat och ett till problem. Bulten som sitter kvar i navet fram som jag tänkte skjuta upp till i sommar att ta loss, denna blev panik nu att få ur så jag kan montera spacerna om jag hunnit få hem dem, när bilen är dippad. Så jag sedan kan sätta på 18" arna..

Ska ner till en verkstad imorgon och höra om dom har lust att få ur bulten. Och sedan försöka få upp min bakdörr som jag hållt på med i säkert 2 timmar idag..

oj fan va jobbigt! du tror inte det kommer bli lite väl mycket poke fram med 20mm spacers där?

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
8 april 2013
du måste köpa topplagring till mk4an (fram)

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
longcat skrev:
Mr_M_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a0cf32dfd4fdf59550035125435be32b.jpg

oj fan va jobbigt! du tror inte det kommer bli lite väl mycket poke fram med 20mm spacers där?

Har ju 30mm bak så..
Kan inte göra nå åt saken

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Har skickat ett mail till Toni på Manton ang spacers.. Mailat lite med honom innan.
Så jag har bestämt mig för 2st 15mm och 2st 20mm spacers.
15mm till fram, och i värsta fall om det inte fungerar så använder jag 20. 15mm ska passa, men med all otur som jag verkar nu, så vet man aldrig vad som kan hända..
Om 15mm fungerar och inte pokar alltför mycket så har jag iaf en extra uppsättning till bak att byta mellan..

Hoppas bara jag hinner få dessa innan den 27 pga högsäsongen börjar ju nu med att beställa spacers hmm

983 Inlägg
8 april 2013
Men har du tagit bort hjälpfjädern och allt liknande ?
jag hade samma problem med min bora. krävdes 22mm för att det skulle gå fritt.
Nu när jag tatt bort den samt lite annat lull lull så fungerar det utan spacers helt men då ligger jag så lågt jag kan då kräng hämmaren ligger på driv axeln.
Gött bygge du gör för övrigt! big_smile

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Figgaro skrev:
Nu när jag tatt bort den samt lite annat lull lull så fungerar det utan spacers helt men då ligger jag så lågt jag kan då kräng hämmaren ligger på driv axeln.

Ja hjälpfjädrarna är borta.. Har ET35, vet en annan kille som tydligen har 10mm fram, likadana fälgar och samma ET som mig, och det funkar. Men är skeptisk, för det skulle aldrig fungera på min.
Vad hade du för ET?

Tack iaf smile

983 Inlägg
8 april 2013
Mr_M_ skrev:
Figgaro skrev:

Ja hjälpfjädrarna är borta.. Har ET35, vet en annan kille som tydligen har 10mm fram, likadana fälgar och samma ET som mig, och det funkar. Men är skeptisk, för det skulle aldrig fungera på min.
Vad hade du för ET?

Tack iaf smile

Åh fan hmm fan är osäker på et.... inte kollat på fälgarna. men dom ligger ganska bra i hjulhusen tycker jag för att åka lite lägre iallafall. Ska kolla upp det när ja byter upp mig i bromsar smile

3 519 Inlägg
8 april 2013
Trådstartare
Figgaro skrev:
Mr_M_ skrev:
Figgaro skrev:

Vad hade du för ET?

Tack iaf smile

Åh fan hmm fan är osäker på et.... inte kollat på fälgarna. men dom ligger ganska bra i hjulhusen tycker jag för att åka lite lägre iallafall. Ska kolla upp det när ja byter upp mig i bromsar smile

Hehe..
Jag måste ha spacers iaf.. Testade med 5mm, och det funkade inte alls..

498 Inlägg
8 april 2013
Mina har ju ET25 fram och det går fritt några mm, men har beställt 3mm spacers som ska monteras fram! Men sen har jag ju inte hunnit sänka min så mycket som man tänkt men det borde gå, ET22 kommer det bli för mig iallafall!

Sök