2865
Sök

Golf Mk4 - White Stance Beautiful / UPDATES!

Golf Mk4 -98 får sig en OEM+/Stance förfining. Awapandon är sponsor och står för plasti dip. Nu dippad White sparkle sidenmatt, med sidenmattsvart tak, backspeglar, grill, B stolpar och vw emblem. Fälgarna är dippade cherryred... Visa mer

Volkswagens Of Sweden på Facebook
362 048 Visningar
Projektet avslutat 12 juli 2013
3 519 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
PatrikB92 skrev:
Mr_M_ skrev:
PatrikB92 skrev:
Fan va najs fälgarna blev!

Jag är också sugen på att uppdatera ljudet i min bil också, men man är väl för snål wink

Tack big_smile
Ja, man är jämt sugen på små saker, vare sig det är billjud eller för andra med trim eller dylikt. Men snålheten kommer nog nästan alltid in i bilden, haha.. Dock behövdes det väl i detta fall. Om man inte måste så skjuter man ju gärna på saker smile

Grejen är ju att jag inte är någon ljudfanatiker så jag vill inte lägga ut några höga summor. Har kollat på MDS, och då kostar fram + baksystem runt 1200. Ett slutsteg till att driva dom ordentligt kan man ju skaffa senare smile

Är inte så stort fan av mds. Gas prylarna är riktigt bra till bra priser däremot. Men det är ju smaksak smile
Även om man inte är är ljudfanatiker så kan en updatering av originalljudet vara en bra investering, då allt ljud förbättras bra mycket för en liten peng smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

1 858 Inlägg
6 maj 2013
Mr_M_ skrev:
deamo skrev:
Vilken färg är det på plastidip:en? Tror inte jag sett den innan?

Vilken menar du då?

Den på fälgarna wink

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

3 519 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
deamo skrev:
Mr_M_ skrev:
deamo skrev:
Vilken färg är det på plastidip:en? Tror inte jag sett den innan?

Vilken menar du då?

Den på fälgarna wink

Det är en special blandad, guld metallic cool
Skicka pm till mig så kan du få rabattkod hos min sponsor, så kan även han blanda till en valfri kulör åt dig, han har även dom vanliga färgerna och massor av andra saker inom plasti dip smile

3 519 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Stora tankar på att köpa 2st 9,5" fälgar att ha fram. Men då kommer problemet till att inte kunna ha den lika låg fram som nu hmm Nu är däcket innanför skärmkanten, då kommer jag behöva höja den något sad
Beslutångest!

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d2bc77328e92cdef297d4de4d417d0dc.jpg

Imorgon verkar framsystemet komma hem iaf. Beställde det i morse och det kommer imorgon, gick snabbt som fan, men det uppskattas, så man har något att göra smile

3 519 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Kom på det ifall någon vill veta. Innerbanan är fortfarande svart är endast utsidan som är dippad smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-b229f5c5ef55a4724bde3dcf18fa59ce.jpg

530 Inlägg
6 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Tadaa, vad tycks? cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9c81a32a361a154f3c809854e1458fa7.jpg

Fälgarna ligger på tork till imorgon, då monteras dom och flera bilder kommer då givetvis smile

Vet ingen annan i Sverige som har guld metallic 3SDM 001 big_smile

Lackade "jontefofan" 3DSM 001 i guld metalic för nån månad sen så du är tyvär inte först wink Men ser bra ut! smile

Lika bra att hålla käft och låta folk tro att man är en idiot än att öppna käften och bevisa att dom har rätt.
Mitt projekt! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=183794

3 519 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
MxKrus skrev:
Mr_M_ skrev:
Tadaa, vad tycks? cool
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9c81a32a361a154f3c809854e1458fa7.jpg

Fälgarna ligger på tork till imorgon, då monteras dom och flera bilder kommer då givetvis smile

Vet ingen annan i Sverige som har guld metallic 3SDM 001 big_smile

Lackade "jontefofan" 3DSM 001 i guld metalic för nån månad sen så du är tyvär inte först wink Men ser bra ut! smile

Attans, haha. Men det gör inget smile Fast hans ser däremot bruna ut och inte riktigt guld som mina. Men vet även en till som hade tanken på att lacka sina i guld.. Så vi blir nog några stycken ändå. Tack iaf smile
Senast redigerat av Mr_M_ (6 maj 2013)

3 519 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Framsystem inkopplat. Har tyvärr inga bilder på det, men satte i 6,5"arna där dom sitter original och diskanterna i dörrarna där som också sitter original. Kan lägga upp något videoklipp någon dag på hur det spelar. Bättre än original iaf wink Och jag är nöjd.

3 519 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
Camber shimsen är även nu betalda, och färdiggjorda, så dom skickas till mig när dom registrerat min betalning smile
Så det blir väl att montera dom nästa helg eller beroende på när dom kommer.. Har aldrig gjort något sånt, så får väl se hur det går.. Någon som har någon bra beskrivning som man kan kolla på eller nå?
Skulle vara tacksamt smile

Lord
60 Inlägg
9 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Framsystem inkopplat. Har tyvärr inga bilder på det, men satte i 6,5"arna där dom sitter original och diskanterna i dörrarna där som också sitter original. Kan lägga upp något videoklipp någon dag på hur det spelar. Bättre än original iaf wink Och jag är nöjd.

Gick de bra å sätta i ett par andra på original fästena? behöver byta mina då dom börjat skrapa lite sad

Kyss paddan så kommer prinsen, kolla min twingo förvandling /// http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313122

357 Inlägg
9 maj 2013
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

Gick de bra å sätta i ett par andra på original fästena? behöver byta mina då dom börjat skrapa lite sad

jag funderar också på detta, mina små högtalare har också börjat skrapa ibland, är lite irriterande sad

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

Du måste köpa distanser till dom nya, eller bygga egna. Jag gjorde egna på ca 2-2,5cm. Annars kommer magneten ta i rutan när du kör ner den. Lätt att glömma bort. Fast det beror ju på hur stor och hur mycket magneten på högtalarna sticker ut baktill. Har för mig att det är ca 3-4cm mellan dörrplåten och till rutan när den är nere i dörren.

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
longcat skrev:
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

jag funderar också på detta, mina små högtalare har också börjat skrapa ibland, är lite irriterande sad

Menar du i diskanterna då? Dom pallar inte så mycket tryck direkt. Annars tycker jag original spelar ganska bra ändå smile

357 Inlägg
10 maj 2013
Mr_M_ skrev:
longcat skrev:
Zeiiser skrev:

Menar du i diskanterna då? Dom pallar inte så mycket tryck direkt. Annars tycker jag original spelar ganska bra ändå smile

aa det är diskanterna som sprakar lite när man spelar lite högre, annars så håller jag med dig om att original spelar på bra, är helnöjd med det för övrigt! smile

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
longcat skrev:
Mr_M_ skrev:
longcat skrev:

aa det är diskanterna som sprakar lite när man spelar lite högre, annars så håller jag med dig om att original spelar på bra, är helnöjd med det för övrigt! smile

Fast har man basar så vill man bara ha ett renare ljud fram i, som jag behövde. Men skulle vilja sälja basarna och ha en bas istället, så man får in något i skuffen, för nu får jag inte plats med ett skit, haha

Lord
60 Inlägg
10 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

Du måste köpa distanser till dom nya, eller bygga egna. Jag gjorde egna på ca 2-2,5cm. Annars kommer magneten ta i rutan när du kör ner den. Lätt att glömma bort. Fast det beror ju på hur stor och hur mycket magneten på högtalarna sticker ut baktill. Har för mig att det är ca 3-4cm mellan dörrplåten och till rutan när den är nere i dörren.

ja gissa de, men man behöver ingen yttre ombygnation lr? För ja gillar å bara ha gallret som det är.. smile
Helt original inne, men med ett jävla ljud smile

Kyss paddan så kommer prinsen, kolla min twingo förvandling /// http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313122

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:

ja gissa de, men man behöver ingen yttre ombygnation lr? För ja gillar å bara ha gallret som det är.. smile

Nej det behövs inte. Jag har mina precis som dom sitter original med original dörrsidan/gallret för högtalaren. Diskret och bra smile

Lord
60 Inlägg
10 maj 2013
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:

Nej det behövs inte. Jag har mina precis som dom sitter original med original dörrsidan/gallret för högtalaren. Diskret och bra smile

Faan va gött då smile Då blir de ner å tjacka ett par nya högtalare i morron då smile
Har du bytt skrikarna som sitter uppe i dörren? bredvid instrumentpanelen?
Där funderar ja på om man kan ska skära ut lite plåt å sätta för men med ett hål som skrikaren kommer ut ifrån..

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Om man ska vara fin får man lida pin.. Men riktigt så illa är det inte.
Satte dit dekalen i bakrutan från min sponsor. Den gör sig inte bra på bilen, men vad gör man inte. Den skulle ju sitta där, det visste jag ju från början då vi pratade om reklam om dom skulle står för en helspons.
Så nu sitter den där. Lär väl vänja mig vid det.

Mina camber shims är även skickade, så jag antar att dom kommer hem i början på nästa vecka big_smile

Bilder på dekalen
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-05e569836c165c565545fec0531a1556.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-4aa24908d745f6a165932c2ae789a3d5.jpg

Och tydligen så fick min sponsor en riktigt bra respons på guld metallic färgen jag har på fälgarna. Så bara för att jävlas lite med folk, så skulle man ju dippa om fälgarna en gång i månaden tills det är dags för vinterskor. Vi får se hur det blir med den saken wink

Dekalen på vindrutan är numera borttagen
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c7e0b67241e4386f8f9dc858f074d405.jpg

Vad tror ni om att ha oreangea skärmblinkers, istället för mina vita?

3 519 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Zeiiser skrev:
Mr_M_ skrev:
Zeiiser skrev:

Faan va gött då smile Då blir de ner å tjacka ett par nya högtalare i morron då smile
Har du bytt skrikarna som sitter uppe i dörren? bredvid instrumentpanelen?
Där funderar ja på om man kan ska skära ut lite plåt å sätta för men med ett hål som skrikaren kommer ut ifrån..

Ja, jag bytte allt. 6,5" arna i dörrarna och diskanterna vid rutan på dörrarna.
Ska du ta bort plastbiten då menar du, där diskanten sitter innanför och sätta en plåt där?

Sök