3451
Sök

Golf 3 VR6 Syncro topplockspackning?!

9 Inlägg
9 februari 2013
Trådstartare
Tjenare har en lite fråga till alla här på forumet, har märkt att topplockspackningen är sprucken på min pärla och undrar om det är någon här som har kunskap och ork att skriva en beskrivning på punkt för punkt på hur man gör eller länka en tråd där det står liknande. Annars gör jag det på frihand, tänkte bara om det finns någon som gärna hjälper en? smile

1 Inlägg
12 februari 2013
Tjena, när vi snackar om att byta topplockspackning så är det ett ganska stort jobb. Muttrarna på topplocket måste dras i en speciell ordning. Köp Haynes gör-det-själv handbok! Fungerar sjukt bra

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
12 februari 2013
xsm skrev:
Tjenare har en lite fråga till alla här på forumet, har märkt att topplockspackningen är sprucken på min pärla och undrar om det är någon här som har kunskap och ork att skriva en beskrivning på punkt för punkt på hur man gör eller länka en tråd där det står liknande. Annars gör jag det på frihand, tänkte bara om det finns någon som gärna hjälper en? smile

kika in på vr6.nu smile tror där finns någon guid !

är ett ganska stort jobb, jag rekomenderar att du lyfter motorn och byter kedja och skenor när du ändå håller på.

Att byta vetiltätningar är lämpligt att göra när du har toppen av, skicka in den till en motorrenoverings firma och be de vakumtrycka den så att du vet att den är tät

och glöm inte att lossa toppa bultarna rätt nu ... gör du det galet blir toppen skev

börja utifrån och gå innåt, och sen tvärt om när du monterar
Senast redigerat av CHEEVA (12 februari 2013)

149 Inlägg
12 februari 2013
Vr6 motorerna är enligt mig en av dom enklaste motorerna att byta topp packning på..

här är en länk till hur du byter kedjorna/spännare osv.. lite längre ner på sidan så finnes även en guide för topp packningen smile

http://forums.vwvortex.com/showthread.p … -a-12v-VR6

#SwedenRing

Sök