Sprutat zink på svetsarna
Här har vi svetsat på vbandsflänsarna för att enkelt kunna switcha mellan besiktningskatt och de-katt
Lilla biten mellan downpipe och katten blev helzinkad också.
Zinksprayen klarar 400°c så det funkar fint en bit bak på avgassystemet som rostskydd
Zinkat andra fästet också
Besiktningskatten..
Ser ut som faan och garanterat noll flöde, men vad gör det när den bara ska sitta på några timmar om året
Erick började montera mätarna också! Skitsuddig bild men men
Som tur e togs det en skarpare bild också!
Tre tjusiga Apexi mätare som Erick fixade hem till mej!
Imorgon ska dom kopplas in färdigt
Kabelaget är draget in från motorrummet och alla givarna är på plats. Uppifrån och ner är det
Laddtryck
Oljetryck
Oljetemp
Hållarna är inte åtskruvade ännu så dom pekar lite åt var sitt håll på bilden
Vi väntar fortfarande på att alla rördetaljer skall bli klara från industrilacken också, innan vi kommer vidare.
Sen tog svetstråden slut också under eftermiddagen, men vi får ny imorgon, då ska de-caten svetsas klart. Röret e kapat och klart, ska bara punktas på plats och sen tas loss och helsvetsas och zinkas. Sen är avgaset helt klart
Det händer inga enorma framsteg alltid men detaljer tar tid, och vi jobbar bara på bilen en timme om dagen som sagt..
Avgassystemet sitter supertajt upp mot karossen och vibrationsfritt (så att det inte slår emot nånstans) nu iallafall