Marcus-k skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Håller med mb_pucken. Haft flera C-klass.
Både motor och låda är "skottsäkra" Rosten tar styggt på dessa dock. Den du länkade till ser mkt fin ut! Förvisso är den hyfsat nybes men utanför period (varför?) så kör du in den för bes efter 1:a maj går den till sept 2014.
De skriver dock inget om servicebok... Varför? Den KAN ha rullat 45000 mil. Du kommer inte och märka någon skillnad. Men allt snack om skruvade mätare på importbilar är lite överdrivet. De brukar oftast ha skruvats av svenskar...
Den ska gå som en liten pansarvagn på vägen och du ska kolla att värme/kyla på bägge sidor i kupé fungerar och att torkaren inte låter som ett tröskverk. Annars inget att invända. All el ska fungera.
Ringde precis och frågade lite om den men den verkade inte så intressant. Serviceboken var inte ifylld alls på senaste tiden, då tidigare ägaren servat själv plus att de inte visste när den senast var servad, och så hade den bara vinterdäck (och har inte allt för mycket pengar över till nya fälgar och allt nu under sommaren) Rost också tydligen.
Får hoppas jag hittar någon annan C-Klass, de verkar riktigt fina.
Rost får du räkna med. Frågan är hur mycket? Servicebok är lite klurigt. Om tidigare ägare säger att denna skött bilen så har han ju ingen anledning att ljuga? Olja och filter kostar inte mycket på Biltema. Vill du ha en rostfri C-klass så får du säkert punga ut med mer pengar. Är budget begränsad är det nog lite tur som gäller. Och att ha pengar hemma och kunna åka på stört om du ser något "fint" objekt.
Har bilen varit välservad innan men kanske rullat 2500 mil efter senaste oljebyte är det ingen katastrof. Bara byta fort... Man får vara lite flexibel i dessa prisklasser. Eller ha tur.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!