2772
Sök

Går min 945:a som den ska? För pigg. (Video)

Forummoderator
18 132 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
945 LTT -97. Tycker den är lite väl pigg. Tryckte till alla vakuumslangar i morse och den har lugnat ner sig betydligt men ändå känns det som den är "för pigg" ECON-mätaren visar inget. Vakuum-läcka? Eller är den som den ska prestandamässigt? Vill inte överbelasta motorn. Den har gått 45700 mil... Tydligen är det nån utbytes databox "Turbo+" men jag kör ju som en fullkomlig galning i denna just nu. Ska den hålla över sommaren så vill jag veta om den ska gå så eller inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

119 Inlägg
23 april 2013
kolla så det inte är någon spricka i slangarna eller byt ut dom, kolla framförallt den från wgn. koppla in en laddtrycksmätare org ska den ladda 0.3

119 Inlägg
23 april 2013
för jag håller med dig den verkar gå lite för bra, med tanke på 134hk orginal!

5 733 Inlägg
23 april 2013
Turboplus-paketet höjjer ju laddtrycket vid fullgas så kan vara därför den känns "för pigg".

Jag tycker då inte den verkar för pigg iaf. Men det du kan göra eftersom du tycker den är för pigg är att ta bort turboplus-paketet, då har du max 0,3bar laddtryck hur du än kör.

Här hittade jag hur turboplus fungerar:
http://forum.volvoturbo.net/viewtopic.p … e28#p47987

pim_pim
23 april 2013
Klart den är pigg, du åker ju kvalitétsvagn. wink
Men pröva koppla in en laddtrycksmätare lite fort så ser du ju hur pass mycket den laddar. smile

278 Inlägg
23 april 2013
Turbo+ är alltså en magnetventil som höjer laddet och har inget med själva boxen att göra.

Men de kan ju även vara så att den är inlämnad för chippning o då byter dom oftast wg då brukar dom ladda ca 0,6. Mycket möjligt att detta är fallet. Samma sak gjort på min och den verkar gå ungefär lika av filmen att bedöma.

Om de nu inte är så att dom monterat en turbo+ ventil på bilen och då ska den ladda ca 0,8 om jag inte missminner. smile

Forummoderator
18 132 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Thorseeeen skrev:
Turbo+ är alltså en magnetventil som höjer laddet och har inget med själva boxen att göra.

Men de kan ju även vara så att den är inlämnad för chippning o då byter dom oftast wg då brukar dom ladda ca 0,6. Mycket möjligt att detta är fallet. Samma sak gjort på min och den verkar gå ungefär lika av filmen att bedöma.

Om de nu inte är så att dom monterat en turbo+ ventil på bilen och då ska den ladda ca 0,8 om jag inte missminner. smile

För min del får den gärna gå bra. Det finns väl ingen här på gorg som tycker deras bil är för snabb :-) Mest orolig över att den "överladdar" och man kan skjuta maskin. Den har ju gått några mil... Jag kan inte låta bli att doppa pedalen i kurvorna för att få höra på lite hjulspinn... Bilen är dock väl servad (tidigare ägare vet inget om bilar och den är påkostad enorma summor)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

278 Inlägg
23 april 2013
Dieselsmurfen skrev:
Thorseeeen skrev:

För min del får den gärna gå bra. Det finns väl ingen här på gorg som tycker deras bil är för snabb :-) Mest orolig över att den "överladdar" och man kan skjuta maskin. Den har ju gått några mil... Jag kan inte låta bli att doppa pedalen i kurvorna för att få höra på lite hjulspinn... Bilen är dock väl servad (tidigare ägare vet inget om bilar och den är påkostad enorma summor)

Så länge den inte spikar (små rycker) vid full gas så är de lugnt smile

Forummoderator
18 132 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Thorseeeen skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Thorseeeen skrev:

Nejdå. Den går perfekt. Tack för svar. Jag är nöjd.

278 Inlägg
23 april 2013
Dieselsmurfen skrev:
Thorseeeen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Lugnt! Lägg upp lite bilder på nyförvärvet! smile

Forummoderator
18 132 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
Thorseeeen skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Thorseeeen skrev:

Det kommer. Den blev tagen offline pga "dåligt skick" Men jag ska fixa till den och ta nya bilder så gör jag den online när jag anser att den uppfyller reglerna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-e0c6681b677e512bd96088620cde3b64.jpg

278 Inlägg
23 april 2013
Dieselsmurfen skrev:
Thorseeeen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Det kommer. Den blev tagen offline pga "dåligt skick" Men jag ska fixa till den och ta nya bilder så gör jag den online när jag anser att den uppfyller reglerna.

http://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-e0c6681b677e512bd96088620cde3b64.jpg

Såg ju fräsch ut! Schysst med original bilar! smile

2 415 Inlägg
26 april 2013
hör av dig om du vill ha hjälp! finnes i närheten varje dag efter halv 5

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök