4390
Sök

Ferrita vs Simons

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
30 april 2013
Simons funkar med men då ska det vara rostfritt men tror inte på samma goa sound som dom andra kända märken.

2 751 Inlägg
30 april 2013
Neuspeed låter ju ganska så gött på din big_smile
http://www.youtube.com/watch?v=y8nqeSRRiqY

Who Djaa bless no man curse

49 Inlägg
30 april 2013
Trådstartare
Ja rostfritt lär det ju vara!! Neuspeed lät ju fint enligt filmen!! smile

Filosof
99 Inlägg
6 maj 2013
har själv ferrita helsats (med inbyggd racekat) och är cepe nöjd. Super diskret ljud vid lugn körning, helt tyst vid tomgångskörning, skönt sportljud vid gaspådrag. Näst intill orginal ljud i kupe vid långkörning.

Kostade mig 14 000:- och värt varenda krona.

1 335 Inlägg
6 maj 2013
Ferrita är skit. Har vart återförsäljare för Ferrita i 6år. Systemen spricker i svetsningarna och folket på Ferrita verkar tro att dom är störst, bäst och vackrast. Simons rostfria system är bättre och billigare. Men annars är Remus och Borla fina saker, typ top of the line....
Senast redigerat av OphanWitehall (6 maj 2013)

Filosof
99 Inlägg
6 maj 2013
Polaren som är ÅF för bla ferrita hävdar motsatsen. I hans urval är ferrita systemen bäst både i kvalite och prestanda

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
6 maj 2013
Har Simons bakre dämpare på min E39. Aldrig haft några problem.. Jättenöjd med både utseende, passform och ljud.

A.Sörman
1 299 Inlägg
6 maj 2013
Ljud
1 Jt
2 Simons
3 Ferrita

Livslängd
1 Ferrita
2 Simons (rostfritt)Ej svart mekonomen skit.
3 Jt

Men sen finns ju andra kanon bra system till Audi bilar.
Har själv tre stycken bilar med Ferrita.Simons.Jt

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
6 maj 2013
Är riktigt nöjd med både ljudet och passformen på mitt catback system ifrån Milltek. Hade JT på min förra Saab och var även nöjd med det. Har inte ägt några mer märken.. Eller har en simons katt på bilen nu men den tillför nog inte så mycket ljud eller så och har inte haft den så pass länge att jag kan uttala mig om hållbarhet osv heller..

128 Inlägg
6 maj 2013
Jag kan oxå rekommendera Milltek.
Good shit, kvalite och grymt ljud.

ARCHOIL Nanoteknikprodukt som rengör, smörjer, skyddar motorer, växellådor, bränslesystem mm.
Jay Leno´s garage presenterar Archoil

Turbo lover
555 Inlägg
7 maj 2013
Generellt brukar system från utlandet hålla bättre kvalitet och ha riktiga flänsar istället för usla skarvmuffar enligt min erfarenhet.

95 Inlägg
7 maj 2013
Ferrita utan tvekan! Finns ett ljudklipp på fertila ljudet för phaetonen på min sida.

huh?
10 427 Inlägg
7 maj 2013
Kirrade ett Ferrita-system till Volvon för "många år sen", en av ljuddämparna började skramla efter ett halvår/år så jag bytte den på garantin.

Fick en ny som såg ut så här på en krök:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13540/large/743908_pdm05o.jpg
Snyggt? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/13540/large/743906_zl7vg7.jpg

I vilket fall som helst får man ju (eller åtminstone fick) personlig livstidsgaranti på grejerna så det är bara att byta om det strular smile

Btw så skickade Ferrita ett sportsystem till en Saab 9-5 Aero till Autoexperten först där jag hade beställt.. men det redde ut sig efter några dagar. tongue

Sök