3080
Sök

Tjejer kan inte köra bil.. eller?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
12 maj 2013
Vettemannen skrev:
Tetteliten skrev:
Jag var inte ute efter något medhåll från endera könet, blev mest bara chockad av att få en ren utskällning när man bara frågade om de visste vems den besvärliga bilen var. Tror dock att den äldre generationen män anser att kvinnor inte ska köra bil, men det tror jag härrör till att deras jämngamla fruar tog körkort när de var 30 och inte när de var 18 vilket spelar en stor skillnad i hur man är i trafiken....

Tänk på reklamen som var på 60-talet tror jag det var.

"""Denna Opel är så lättkörd så att till och med din fru kan köra den""" Vilken syn man hade då på kvinnors sätt att köra bil.

/Benny

Backa 20 år till så hade inte kvinnor rösträtt. Tur att synen på könen förändras smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

1 412 Inlägg
12 maj 2013
Vettemannen skrev:
Tetteliten skrev:
Jag var inte ute efter något medhåll från endera könet, blev mest bara chockad av att få en ren utskällning när man bara frågade om de visste vems den besvärliga bilen var. Tror dock att den äldre generationen män anser att kvinnor inte ska köra bil, men det tror jag härrör till att deras jämngamla fruar tog körkort när de var 30 och inte när de var 18 vilket spelar en stor skillnad i hur man är i trafiken....

"""Denna Opel är så lättkörd så att till och med din fru kan köra den""" Vilken syn man hade då på kvinnors sätt att köra bil.

/Benny

Var inte den en påhittad reklamannons som gjordes för bara några år sedan?

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
12 maj 2013
CHEEVA skrev:
men kollar man på antalet parkeringsskador kant stötta fälgar och massa andra små krockar så tror jag unga kvinnor ligger väldigt illa till

Skulle tro det där gäller även äldre kvinnor, bara sitta å iaktta vid närmsta stormarknad/köpcenter.
Skrämmande att se hur svårt en del har att kontrollera vart dom har hörnen på bilen.

"My drinkingteam has a racingproblem"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
12 maj 2013
OpelP1 skrev:
Vettemannen skrev:
Tetteliten skrev:

/Benny

Var inte den en påhittad reklamannons som gjordes för bara några år sedan?

Jag har sett en gammal tidningsannons med denna reklam. Kan hända att Opel nyttjat detta på senare år också.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 174 Inlägg
12 maj 2013
Alla kvinnor jag åkt kan inte köra anser jag. Även efter 30 år, visst dom har kanske inte orsakat några olyckor, men kör inte stabilt, mjukt skönt, ekonomiskt m.m emot mig, men visst jag är yrkeschaufför

1 160 Inlägg
12 maj 2013
carnageman skrev:
Uppfattar mer i allmänhet att förare i BMW, MB, SUV och småbilar inte kan köra bil säkert, men det är i allmänhet och gäller inte alla, däremot är svenska långtradarchaufförer och chaufförskor duktiga bilförare i allmänhet.

jag kör dessa. kör jag bra eller dåligt  big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-db1ead4a2a83ab50cb58ce780e8e1310.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ca1b7db87e3372fd8b774470f814ce8.jpg

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 maj 2013
DrunkenBoy skrev:
Förändras vändradien på bilen när den är trimmad och sänkt? (????) Fattar ingenting, även om framhjulen skulle ta i skärmarna gör det väl inget om det bara är för att ratta ut bilen ur parkeringsfickan i låg fart.

jag kan ratta cirkus 1.5varv på min volvo innan de tar i hjulhusen.....

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 maj 2013
Tetteliten skrev:
Sänkt bil är ett helvete på vintern när man är först ut från parkeringsplatsen när det snöat, när stadsplanerarna älskar att bygga farthinder var tredje meter, när man ska fickparkera i ett trångt parkeringshus men ack vad tjusig bilen blir big_smile

Fast varför ha sänkt bil i en stad som har snö 9 månader om året? tongue  wink

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

4 637 Inlägg
12 maj 2013
Vettemannen skrev:
Tetteliten skrev:

/Benny

Detta ska visst ha varit skapat av någon som ett skämt även om det såg äkta ut.

55 Inlägg
12 maj 2013
Skämt eller inte!!!!

Man skriker inte åt någon oavsett kön att dom inte kan köra bil.
En gentleman/kvinna erbjuder ju sig att hjälpa till i stället.

Oavsett om bilen är sänkt eller original MÅSTE MAN PROVA att köra ut.
(Det går inte att grina som en liten unge om detta)
Att bilen är sänkt hindrar INTE att komma ut från parkeringsplatsen.
Det kanske måste till en jävla massa rattande fram och tillbaka, och mycket mera rattande om bilen blivit sänkt.
Det är NU gentlemannen/kvinnan som står bredvid skall hjälpa till att titta så inte man kör på något.
Finns det inte någon gentleman/kvinna som kan titta, så går man ut själv och tittar.
(Ja det kan bli många gånger, allt för att inte köra på något)

Har din bil blivit bredare eller längre under tiden man varit inne och handlat så kan jag förstå detta.
Men skyll inte på att bilen har dålig svängradie, det är bara att ta nya tag.
Tror du att du kan backa ut i ett tag precis som du körde in skall du kanske fundera på att träna lite.

Bara mina funderingar

//Chaffis som gått ut MÅNGA gånger för att titta, när idioter parkerat precis intill lastbil med släp...
Senast redigerat av bengank (12 maj 2013)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
12 maj 2013
Navkapsel skrev:
Vettemannen skrev:
Tetteliten skrev:

/Benny

Detta ska visst ha varit skapat av någon som ett skämt även om det såg äkta ut.

Jag tror att det var ett roligt marknadsföringstrick av Opel för att locka även den kvinnliga köpeskaran.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

9 122 Inlägg
12 maj 2013
Du kan inte slänga upp en bild så vi får se hur illa det var?

Sen kan ju jag tycka att sänker man en bil så mycket och slänger på så stora hjul att man inte kan svänga ordentligt, ja då har man ju gjort ett stort fel. Ja det är snyggt med sänkta bilar och stora fälgar, men man ska ju kunna bruka skiten också!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
12 maj 2013
Putteliten skrev:
Du kan inte slänga upp en bild så vi får se hur illa det var?

Sen kan ju jag tycka att sänker man en bil så mycket och slänger på så stora hjul att man inte kan svänga ordentligt, ja då har man ju gjort ett stort fel. Ja det är snyggt med sänkta bilar och stora fälgar, men man ska ju kunna bruka skiten också!

Precis, det gäller ju inte bara att åka rakt fram.

/Benny

Min youtubekanal!

Rallyförare
1 075 Inlägg
12 maj 2013
Du vet var du har hjulen, använder alltid blinkers och backspeglar för att varna / upptäcka andra trafikanter, blinkar vänster i rondeller när du ska vänster, inte för att det är lag på det för det är det inte, men ser du trafik så vet du att det är en smidig åtgärd för dom som ska in i rondellen. Blinkar ut dig i rondellen... Du ligger alltid så långt du kan åt vänster när du ska vänster och höger när du ska åt höger, du kör med action, det vill säga du startar alltid på grönt ljus och ligger inte och bromsar upp övrig trafik... Du kör med hänsyn och respekterar andra trafikanter... Du har stenkoll bakåt och framåt och åt sidorna, när ett utryckningsfordon kommer upp bakom dig är du den första som flyttat dig trots att du fortfarande har 10 bilar bakom dig som inte upptäckt att ett utryckningsfordon vill om...

...Stämmer detta på dig - Då kör du enligt mig bra lol

horbybonnen skrev:
carnageman skrev:
Uppfattar mer i allmänhet att förare i BMW, MB, SUV och småbilar inte kan köra bil säkert, men det är i allmänhet och gäller inte alla, däremot är svenska långtradarchaufförer och chaufförskor duktiga bilförare i allmänhet.

http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-db1ead4a2a83ab50cb58ce780e8e1310.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ca1b7db87e3372fd8b774470f814ce8.jpg
Senast redigerat av carnageman (12 maj 2013)

1 160 Inlägg
12 maj 2013
carnageman skrev:
Du vet var du har hjulen, använder alltid blinkers och backspeglar för att varna / upptäcka andra trafikanter, blinkar vänster i rondeller när du ska vänster, inte för att det är lag på det för det är det inte, men ser du trafik så vet du att det är en smidig åtgärd för dom som ska in i rondellen. Blinkar ut dig i rondellen... Du ligger alltid så långt du kan åt vänster när du ska vänster och höger när du ska åt höger, du kör med action, det vill säga du startar alltid på grönt ljus och ligger inte och bromsar upp övrig trafik... Du kör med hänsyn och respekterar andra trafikanter... Du har stenkoll bakåt och framåt och åt sidorna, när ett utryckningsfordon kommer upp bakom dig är du den första som flyttat dig trots att du fortfarande har 10 bilar bakom dig som inte upptäckt att ett utryckningsfordon vill om...

horbybonnen skrev:
carnageman skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-db1ead4a2a83ab50cb58ce780e8e1310.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/155/154076/154076-8ca1b7db87e3372fd8b774470f814ce8.jpg

fan .svårt att hålla långt till höger med lastbilen när man svänger höger.   buuu huu jag är en dålig förare  buuu huu
sad

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
12 maj 2013
horbybonnen skrev:
carnageman skrev:

fan .svårt att hålla långt till höger med lastbilen när man svänger höger.   buuu huu jag är en dålig förare  buuu huu
sad

Haha! Då får du ju med dig husknutarna också!!

/Benny

Min youtubekanal!

1 160 Inlägg
12 maj 2013
ja nu när man VET  man är dålig förare så är det knappt man vill gå till jobb idag  lol

1 067 Inlägg
12 maj 2013
Umebor är lite eljest..

Förra vintern fick man ringa Polisen till ett parkeringshus i byn.. Var helt kloss..  Ingen jävel släppte fram någon annan.. Så efter en timme eller två fick Polisen komma dit och dirigera trafiken så folk som in och ut.. O_o

Blir inte förvånad.. Skriv en insändare till Vk ^^

Muttley
12 maj 2013
Trådstartare
såg de ut såhär?
Om du hade mer avstånd till bilen så är mitt tips.  Lär dig ratta och använda växellådan så kommer du ut.
http://tigerranderochvolanger.files.wordpress.com/2013/02/wpid-2013-02-11-11-03-05.jpg?w=500

25 Inlägg
12 maj 2013
Tetteliten: Näe, man ska inte behöva bli utskälld "bara sådär" oavsett om man är tjej, kille eller kommer från planeten Pluto.

Fler har här i tråden har påpekat saker kring att bilen var sänkt, så även du. Om det är så att din bil har sämre köregenskaper pga detta och du vill att det ska tas hänsyn till får du nog sätta ett anslag om detta på bilen och hoppas att de som parkerar jämte dej läser lappen.

Biten med att dra alla över en kam... du gillar inte att personen som skällde på dig hänvisade till tjejer och drog alla över en kam, emn du själv då... Du hänvisar till tjejer som tagit körkort senare, att de kanske är de som är sämre på att köra bil. (angående att män potentiellt säger att kvinnor kör sämre och att de där har sina fruar etc som referenspunkt). Kasta inte sten i glashus wink

Det känns lite som att du småviftade med "tjej-kortet", att det var lite synd om dej som dels blev skälld på och dels fick gå omkring i för tunna kläder och vänta på stan...

I Think and Wonder, Wonder and Think. /Dr Seuss

Sök