2614
Sök

Tjejer kan inte köra bil.. eller?

Tetteliten
11 maj 2013
Trådstartare
Var på stan och käkade, när jag skulle hem så hade jag blivit inparkerad. Ska nämna att jag kör en trimmad volvo v70n som är sänkt så den vänder lika smidigt som ett hangarfartyg big_smile och parkerar alltid så jag har god marginal.
Lite upprörd då det är kallt och jävligt och vill bara hem går jag in på en restaurang/kiosk vid parkeringsplatsen och frågar den i kassan om han vet vems bilen är.
Skulle jag aldrig gjort. Han följer mig ut för å se bilen (en gammal audi 100) och säger lite hånfullt: "Det är bara att svänga, så här" å så visar han mig hur jag ska ratta. Jag svarar att bilen är sänkt och har försämrad svängradie och att jag frågade bara om han visste vems bilen var. Då börjar karln skrika åt mig att: "Kvinnor inte ska köra bil för de vet tamefan inte hur man kör. Är du så jävla dum så du inte ens kan backa ut ska du inte köra bil, låt männen köra bilar för i helvete." Ja, jag skriver ordagrant så jag hoppas ingen tar anstöt av de vackra orden hmm
Så nu har jag gått 45 min på stan i 4 plusgrader i tunna äta ute kläder tills den andra bilen flyttat på sig. Är det verkligen meningen att man ska få ta sån skit bara för att man nu råkar vara brud och gilla bilar?

Tragiskt med folk som drar alla över en kam...

60 Inlägg
11 maj 2013
brudar kan inte köra bil. /thread

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 maj 2013
Man ska inte dra alla män över en kant, och tro att alla män är idioter heller..
Man får helt enkelt vara beredd på att man får möta sådana i trafiken, och idag kan de ha vilket kön som helst.
Hey..de kan rent utav ha båda könen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 751 Inlägg
11 maj 2013
tja tja bloggen smile

Who Djaa bless no man curse

Tetteliten
11 maj 2013
Trådstartare
Jag var inte ute efter något medhåll från endera könet, blev mest bara chockad av att få en ren utskällning när man bara frågade om de visste vems den besvärliga bilen var. Tror dock att den äldre generationen män anser att kvinnor inte ska köra bil, men det tror jag härrör till att deras jämngamla fruar tog körkort när de var 30 och inte när de var 18 vilket spelar en stor skillnad i hur man är i trafiken....

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 maj 2013
Tetteliten skrev:
Jag var inte ute efter något medhåll från endera könet, blev mest bara chockad av att få en ren utskällning när man bara frågade om de visste vems den besvärliga bilen var. Tror dock att den äldre generationen män anser att kvinnor inte ska köra bil, men det tror jag härrör till att deras jämngamla fruar tog körkort när de var 30 och inte när de var 18 vilket spelar en stor skillnad i hur man är i trafiken....

Självklart ska man inte få utskällning över huvudtaget, men samtidigt blir man ju inte förvånad med tanke på allt som händer i trafiken.
Ta inte åt dig och stå på dig själv, för du vet att du har gjort rätt och den andre fel.

124 Inlägg
11 maj 2013
Det där med sänkt bil verkar smidigt.. Kanske är något man borde ge sig på wink

429 Inlägg
11 maj 2013
Jag har hört att tjejer/kvinnor ska bara stå vid spisen?

4 143 Inlägg
11 maj 2013
Ända tillfället när det kan vara bra med FWD ju!

http://www.youtube.com/watch?v=lb1awXgoyQE

Bara testa:)

Tetteliten
11 maj 2013
Trådstartare
Sänkt bil är ett helvete på vintern när man är först ut från parkeringsplatsen när det snöat, när stadsplanerarna älskar att bygga farthinder var tredje meter, när man ska fickparkera i ett trångt parkeringshus men ack vad tjusig bilen blir big_smile

370 Inlägg
11 maj 2013
Tetteliten skrev:
Var på stan och käkade, när jag skulle hem så hade jag blivit inparkerad. Ska nämna att jag kör en trimmad volvo v70n som är sänkt så den vänder lika smidigt som ett hangarfartyg big_smile och parkerar alltid så jag har god marginal.
Lite upprörd då det är kallt och jävligt och vill bara hem går jag in på en restaurang/kiosk vid parkeringsplatsen och frågar den i kassan om han vet vems bilen är.
Skulle jag aldrig gjort. Han följer mig ut för å se bilen (en gammal audi 100) och säger lite hånfullt: "Det är bara att svänga, så här" å så visar han mig hur jag ska ratta. Jag svarar att bilen är sänkt och har försämrad svängradie och att jag frågade bara om han visste vems bilen var. Då börjar karln skrika åt mig att: "Kvinnor inte ska köra bil för de vet tamefan inte hur man kör. Är du så jävla dum så du inte ens kan backa ut ska du inte köra bil, låt männen köra bilar för i helvete." Ja, jag skriver ordagrant så jag hoppas ingen tar anstöt av de vackra orden hmm
Så nu har jag gått 45 min på stan i 4 plusgrader i tunna äta ute kläder tills den andra bilen flyttat på sig. Är det verkligen meningen att man ska få ta sån skit bara för att man nu råkar vara brud och gilla bilar?

Tragiskt med folk som drar alla över en kam...

all i could see was: "en gammal audi 100"

stor cred till hen som kör gammel Ådi cool
Senast redigerat av Unleash (11 maj 2013)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
11 maj 2013
Sänker man bilen så att man inte kan ta sig fram ordentligt så får man skylla sig själv, oavsett kön. smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Med lem
22 Inlägg
11 maj 2013
Förändras vändradien på bilen när den är trimmad och sänkt? (????) Fattar ingenting, även om framhjulen skulle ta i skärmarna gör det väl inget om det bara är för att ratta ut bilen ur parkeringsfickan i låg fart.

Forummoderator
26 325 Inlägg
11 maj 2013
DrunkenBoy skrev:
Förändras vändradien på bilen när den är trimmad och sänkt? (????) Fattar ingenting, även om framhjulen skulle ta i skärmarna gör det väl inget om det bara är för att ratta ut bilen ur parkeringsfickan i låg fart.

Låter hellre som att TS har fickparkerat än att ha parkerat i en parkeringsruta man bara kan köra in i/backa in i.
Och ja, ibland blir radien större om man sänker bilen, just för att det tar i.

Ubåtsingenjör
7 314 Inlägg
11 maj 2013
unga män är ju överrepresenterade i olycksstatistiken ... men kollar man på antalet parkeringsskador kant stötta fälgar och massa andra små krockar så tror jag unga kvinnor ligger väldigt illa till

Tetteliten
11 maj 2013
Trådstartare
DrunkenBoy skrev:

Nä inte direkt så jag menade, dock så är v70n (00-04 iaf) kända för att behöva en halv fotbollsplan för att ta sig runt och den förbättras inte av större hjul big_smile

Med lem
22 Inlägg
11 maj 2013
Har nog inget med kön (*mmmm*) att göra, mera personlighet. Har åkt med olika personer av olika kön, en del har ingen koll och man får sitta som en livrädd co-pilot och skrika ut när oskyddade gångtrafikanter kommer för nära framskärmarna.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 229 Inlägg
11 maj 2013
Tetteliten skrev:

Tänk på reklamen som var på 60-talet tror jag det var.

"""Denna Opel är så lättkörd så att till och med din fru kan köra den""" Vilken syn man hade då på kvinnors sätt att köra bil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Rallyförare
1 075 Inlägg
12 maj 2013
Uppfattar mer i allmänhet att förare i BMW, MB, SUV och småbilar inte kan köra bil säkert, men det är i allmänhet och gäller inte alla, däremot är svenska långtradarchaufförer och chaufförskor duktiga bilförare i allmänhet.

5 116 Inlägg
12 maj 2013
sänker man en bil så mycket att man inte kan ta sig ut på tex en parkering så får man skylla sig själv.. som man bäddar får man ligga eller hur man säger wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök