Hejsan jag har en fråga igen. Vart är de vanligaste ställerna att det läcker motorolja från bilen? Jag har en liten oljeläcka på kamremmens sida långt framm där dropparna kommer under kylet typ ser det ut som på ett ungefär, Det är redan fuktigt med olja vid kylet och generatorn har en del olja på sig också.. Vart kan det vara? Olje dropparna kommer under kylet ungefär och ibland kommer det under den dära "AC tuben" eller vad det nu är för något. Så ja va kan det vara? Tacksam för svar
kan vara kamaxelpackboxen men kolla även under tänstiftskåpan så det inte e olja där för då kan det vara igensatt vevhusventilation eller trasig o-ring i påfyllningslocket MVH
kan vara kamaxelpackboxen men kolla även under tänstiftskåpan så det inte e olja där för då kan det vara igensatt vevhusventilation eller trasig o-ring i påfyllningslocket MVH
Jag tror det blivit igensatt vevhusventilation hur fan kan man kolla där så de ser rent ut? För det kommer likom droppar när man krt inte så rockigt när man står still sen ska iväg då det är 2 droppar på marken
ha bilen igång och om det kommer rök ut oljesticksröret så är den igensatt
tror de lutar sig mot igensatt vevhusventilatiopn faktiskt! men vart sitter de röret? men typ t.ex. när man öppnar oljelocket så pyser det lite efter man kört ska det göra de?
Gäller det även ur oljelocket?
Det har jag inte märkt men får kolla på bilen i morgon! är det vanligt att vevhusventilationen blir igentäppt? Har inte kollat när jag har bilen igång nämligen =/
Gäller det även ur oljelocket?
Det har jag inte märkt men får kolla på bilen i morgon! är det vanligt att vevhusventilationen blir igentäppt? Har inte kollat när jag har bilen igång nämligen =/
Det är det vanligaste felet på 85x70 bilarna
aha okej, är det då det kan komma rök? Hur rengör man den? några tips? Sen när jag stoppa i en Steg 3 box så slutade min lambda lysa men efter nån dag så börja den lysa igen, varför?
hehe ja.. nu kommer en rolig sak till med de dära diagnostuttaget själva stickan sladden har gått av får försöka sätta ihop dom eller nåt xD haha de löser sig
Är nog vevhusventilationen för kollade oljestickröret de va oljigt o så när man tog på det va fingrarna täckta med olja osv haha Läcker de mkt om den är igentäppt föresten?
ja ganska mycket fixa det omgående! hört folk som sprängt sin motor när vevhustrycket blir för högt
Jo jag lämnade bilen till en kompis som fixar det: ) är det en anledning till att bilen ryker som den gör? har ju fått olje läckade o lite så.... under den tiden jagh aft bilen o den börjar ryka lite mer o mer ^^ haha men det ska fixas har bes på torsdag. Är det därför lambda lyser också?