viccoA skrev:
Bullet--- skrev:
mrglass skrev:
Klart att det måste kosta pengar. Men att det är långt dit är just det stora problemet. PGA den rödgröna röran vi har här i göteborg så är nobben så snart man nämner motorsport. Dom borde göra som malmö vet inte hur det går för malmö raceway men det är en förebild för alla städer ....
Dem gånger jag varit på banan här i Malmö har det bara varit massa trailerqueens, dvs lite gatbilar man är beredd att se. Folk kör på streetrace ändå. Men att bygga bana är i alla fall ett steg i rätt riktning. Och för oss i skåne är det inte långt till en bana för att leka av sig, vi har 201m i Malmö, Knutstorp ring och Sturup Raceway. Samtliga erbjuder någon typ av körning där vanligt folk kan köra sina gatbilar under ordnade omständigheter.
Hässleholms Dragracing Klubb har även arrangerat körningar i år på avlyst sträcka. Det finns mängder med lagliga alternativ i Skåne.
I Eskilstuna har vi 1-2 gånger om året lagligt race (201 m). Sedan har vi ju Kjula Dragway där det anordnas dragracingtävlingar c:a 5 ggr. per år och det innefattar de flesta klasser allt ifrån nybörjare till de tyngre klasserna. Så nog finns det lagliga alternativ om man bara börjar titta runt lite.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!