2069
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

204 Inlägg
30 maj 2009
härligt hoppas den håller i hop nu:) besiktning näst?

2 655 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
PGA av en trasig banjobult så blir varmkörningen av motorn först imorgon.
Det läcker lite från oljematningen till turbon. Den slangen vi gjorde om tidigare i våras.

Men det finns att göra ändå, idag ska coiloversen ibak skruvas ur och origial benen ska monteras inför besiktningen. Sedan ska baksätet skruvas fast.
Har lite el kvar att koppla inne i kupén men bilen kommer vara besiktningsklar mot mitten av veckan.

MadLamb Racing
210 Inlägg
31 maj 2009
Sweet, hoppas turen håller i sig. Vore kul att få åka lite röding igen snart wink
Senast redigerat av MixiL (31 maj 2009)

2 655 Inlägg
31 maj 2009
Trådstartare
MixiL: Det hoppas jag med.. Självklart så ska du få åka med en sväng med din gamla bil..
Någon sväng på stan lär vi hinna med innan den säljs vidare.. smile

Blev inget gjort idag, plockade undan samt laddade på batteriet idag, passade på att handla lite glass och njuta av det fina vädret istället..

2 117 Inlägg
31 maj 2009
Hade varit supergott med en glass idag. Var i garaget och fick i vev, stakar och kolvar. Lagerspelen toppklass. Kändes också bra men jösses vilken värme tonguecool

2 655 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Det är med bitsår i tungan som jag sammanfattar vårens skruvande med att tala om att bilen inom kort kommer finnas ute på blocket.

Fixade banjon idag, skruvade dit den och startade upp motorn. Rykte lite från grenröret (lite olja från senaste påfyllningen), började vrida lite på CASen men upptäckte att bilen blårykte lite oroväckande.
Min värsta farhåga besannades när första stiftet skruvades ur och det var svart, nästan droppade olja från det. Toppen har också lessnat...

Så nu finns det en fin möjlighet att handla på sej en fräsch S13 till kaffepengar. 2 helger i garaget så är den ute på vägarna igen, dock så ska jag nog bara ägna mej åt glassätande den närmsta tiden.
Inte alls lika påfrestande på tålamodet samt plånboken..

shogun: Det var det också, ska ta en extra åt dej nästa gång.. smile Låter ju inte helt fel att du har hittat in i garaget igen.. Sikta in oss på en kanelbulle på Japmeet 2010?? smile

Filkörning?
852 Inlägg
Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
1 juni 2009
helvete sad men den kommer säkert glädja någon annan smile

Ableton Live

2 655 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Portal: Nej det är tydligt det..

Qwaffe: Jo det kommer den defenitivt att göra.

Håller bara tummarna på att jag slipper se den med något fult kjolpaket och alu vinge bara..

7 120 Inlägg
2 juni 2009
Finns den kvar efter sommaren är jag helt klart intresserad. Isåfall slipper den iaf fula kjolpaket och alu vingar smile

2 655 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Aerodynamik: Det tvivlar jag på.. Är några som låter vettiga som har ringt.
Risken finns att den är såld till helgen.

MadLamb Racing
210 Inlägg
2 juni 2009
Nooo my baby... kommer kännas tungt att veta att det är någon annan vettvilling som far runt i den. Sälj den till någon långt borta big_smile

1 741 Inlägg
2 juni 2009
Dubbla bilar på blocket...!
*Ryser*
Vi skulle ju leka tillsammans på banan nästa år! sad
Jahapp... omväxling förnöjer säger dom väl hoppas det funkar för dig åxå.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
MixiL: Jag vet, ni vill inte veta hur mycket jag har plöjt ner i denna bilen.. Det är så jag själv blir mörkrädd.. smile
Jag kan lugna dej lite och säga att spekulanten låter riktigt seriös. Han kommer från Linköping så risken att vi ser henne nere på stan i sommar är väldigt liten. Det är jag glad för, trots att lusten är borta så kommer jag sakna bilen.

tecman: Nej du, bara 1.. Den silvriga drog jag ut en blänkare på nogs bara. Utan att avslöja alltför mycket så kommer du att kunna jaga en silvrig S13 på banorna nästa år. Kommer fortsätta bygga på den silvriga, dock med en annan motor. Den finns ute nu för en billig slant med..

Gjorde en närmare koll på motorn idag och blev inte direkt slugare...
Hade lite bråttom igår när jag såg olja på stiftet, nu var stiftet torrt.
Gjorde ett komptest och har 7bar i alla burkar, stiften lite sotiga pga enbart tomgångs körning. Trollen i toppen är nog inte styrningar/tätningar. Dock så vet jag inte vad som orsakar den medelmåttiga kompen.
Det blir nästa ägares uppgift att lösa..

En väldigt seriös spekulant kommer upp i helgen och tittar, så innan dess så måste det tas lite sista bilder..

1 741 Inlägg
2 juni 2009
Streckis:!! Perfekt! Behåll sportbilen och gör dig av med showleksaken big_smile

2 655 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
tecman: Haha, jadu så kan man också se det.. Det kommer bli hyffsad puts på den silvriga med innan nästa vår..
Jag har lyckats skaffa mej rätt så dyra kompisar, så jag måste plocka ut rätt så bra med effekt för att kunna hävda mej.. smile Mer om det kommer i silvrigas tråd senare.

MadLamb Racing
210 Inlägg
3 juni 2009
Jag vet, forden är rätt skräckinjagande tongue

2 655 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
MixiL: Jadu, forden är faktiskt lite (för)skräcklig.. smile Riskokargrabbarna var förbi och skällde ut mej, bilen är tok för billig tycker dem. Det kan jag hålla med om men de står inte direkt högt idag även om de är en rostfri S13 med 13000 mil på mätaren..

Idag så skruvades coiloversen från den silvriga på den röda. Imorgon så ska inredningen skruvas tillbaka samt de sista detaljerna lösas..

1 741 Inlägg
4 juni 2009
Varför petar du in eftermarknads delarna in i den som ska säljas?

MadLamb Racing
210 Inlägg
4 juni 2009
Jag är villig att hålla med om att den är på gränsen till billig, särskillt med allt lull lull man får med i form av eftermarknadsprylar. Jag förstår iofs att du vill bli av med den kvickt efter allt skit som varit.

Sök