corvette coupe -66. totalobjekt. skall bli enkomplett renovering, med ombyggnationer av chassit. men orginalutseendet skall bevaras. lättat och andra material. BB427 tri-power och 4vxl. manuell.
Fy fan så ball den kommer bli... galet häftigt! Rätt udda som du säger att den haft sidepipes från början, det borde ha varit ett rejält ovanligt alternativ.
fortsatt installation av sidepipes skydd. nu sitter de där, nästan. Som synes i framkant måste jag såga av ytterligare lite för att få upp framändan. En AL-list på 2+x20 ligger emellan kaross och skydd. den måste täckas på nåt snyggt sätt..... återstår att lösa. I framkant tillverkat ett nytt rostfritt fäste, som hängs upp i innerskärmen. förstärkning på baksidan. samt ett ''clip'' för skruv. fästet skall nitas fast i skydden. skruven som sitter där nu skall bytas ut. Ser nästan färdigt ut...... Ljuddämparen måste dessutom lyfas upp lite till i framkant, för att få allt linjerat. men nästan på plats. tar tid som sagt......
Hej ! lättast är bara att ''Googla'' på Corvette 1966. tusen bilder kommer upp..... -Sen hittade jag nyligen en bra artikel publicerad i USA om just en ombyggnation från ''under''-system, till sidepipes. den är rätt bra. http://tech.corvettecentral.com/2012/05 … -c2-vette/ Det ''råkade'' dessutom vara en GUL -66 coupe.... så vilken tillfällighet......
hopp mellan olika delar. bakruta. var lite osäker på hur den skulle monteras. Har aldrig gjort det tidigare. Men kom rätt direkt. Dock så tar allt tid. Säkert 3 timmar för att rengöra o förbereda rutan innan montering. montering av nya clips. spacers på plats. Sen med stor assistans av Adam. så gick det att lägga den på plats. En butyllist med förapplicerad lim som monteras innan. sen var det ''bara'' att lägga den på plats. var dock lite nervöst. men med lite försiktighet så gick det bra.
mja.... Adam är nära 2 meter lång.... så det är inte vidare bekvämt där... tror jag..... - Han har varit med o gjort kolfiber huven från början. O då var det på sin plats att han fick färdigställa den med.... Mycket jobb med att justera kanter efter limning o sen få till ytan. Vi kör med en mattsvart till att börja med. ytan är så tunn. 2mm. o flexar så mycket så det är inte möjligt att lägga en täcklack.... men det blev rätt bra till slut. till o med bra..... eller ?
fortsätter med lite diverse utvändiga delar. Jag väntar fortfarande på 2 leveranser av EL, styrning, bromsar. Så i väntan på det... Lite emblem- ser ju OK ut med nya delar......