Uppdatering.
Nu var det högersidan som skulle bli renoverad och uppsmord samt uppmålad. Fram var inga större överraskningar förutom ett trasigt dammskydd till en av glidpinnarna, men det hade jag begagnade som låg.
Men bak...ser ut som att det det behövs lite service, men också som att det kan bli problem.
8mm insexnyckeln brast när jag tog i och skulle släppa insexskruvarna till bromsadeln.
Men efter mycket värme samt kylspray och huggmejsel så släppte dom. Men undre spindelleden ser trött ut.
Efter 2 timmars slit så fick jag bort den, men ena bulten brast
Fanns nya att köpa på Mekonomen, och dom fanns hemma i lager.
Här är den dj_vla bulten som brast...Vilket innebar att jag behövde åka och köpa lite nya verktyg dagen efter.
Resten av kvällen spenderade jag med att montera lysen och grill, samt stötfångaren.
Här har jag även fått ena dimljuset på plats. men jag har inte fått igång det. Jag testade med att sätta i ett relä på rätt position i säkringsboxen och relät klickar, men lampan tänds inte. det är inkopplat i originalkablaget. Jag får helt enkelt felsöka lite, men det hade lite låg prio eftersom jag ville få ur bulten som var avdragen.
Så jag kunde ta bilen till NA träffen i myckelby i helgen.
Här har jag nästan lyckats borra ur hela bulten. Det är för lite kvar för svinpitten ska få grepp och för mycket kvar för att gängtappen ska få grepp. Båda skruvdragarna har batteritorsk och sladdlampan bara glöder lite. Nu struntar jag i detta för nu och tvättar av Boran istället så jag kan åka den istället...
Men bromsarna och fjäderbenet blev iallafall slipade och uppmålade.