Härligt! Men mitt råd är: Lackeringen tar du som ett sista steg när du är klar med "allt annat" (motorrenovering, inredning osv), alltför att undvika tråkigheter på den fina nya lacken, vilket är rätt lätt hänt... Det går iofs att lyfta i/ur motorn med demonterade skärmar/huv/front osv, men bilens övriga delar är ju ett lätt byte, tex om man råkar luta sig mot bilen o har ett (o)lämpligt verktyg på sig som lämnar ett fint märke...
Ett annat tips är att när lackeringen väl är gjord att bilen får stå o "härda färdigt" i 2 månader...Min bruxis fick "härda färdigt" i ca 5 månader, M nr 1 i ca 1 år, M nr 2 i 2 år and counting*haha*, M nr 3 härdade i 1 år o slutligen M nr 4 som kommer få härda till o med nästa sommar så det blir runt 5 månader då jag hoppas den blir klar inom 2v, för övrigt den segaste lackering jag nånsin beställt, men oxå den mest omfattande (lämnade bilen för ganska exakt 1 år sen, den plockades ner fort, men sen fick den stå, och stå...Senast jag såg den så var hela bilen grundad inga dörrar, huv, skärm eller annat trams monterat, lackeras in och utvändigt:).
Se bara till att fixa all rost ordentligt, dessa 70/80 -tals Oplar rostade/rostar fortare än kvickt, dessvärre, o på alla möjliga och omöjliga ställen...Min Ascona -79 som köptes -92, såg bra ut men när skärmarna åkte bort så åkte svetsen fram, en heldag med svetsen (min morbror som gjorde jobbet, licensierad svetsare), men det var mycket-mycket mer än det såg ut att vara...
Ska bli kul att se denna när den är klar!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure