Tjenare,
Jag har sedan väldigt länge använt mig utav ett bilbatteri och en batteriladdare till mitt slutsteg som jag har kopplat in på mitt rum.
men nu över sommaren så har batteriet gett upp och vid hög volym så stängs slutsteget av pga att den inte får tillräckligt med ström.
( Innan ni skriver att de är riskabelt att göra detta, så kan jag tala om att jag är inte så fruktansvärt rädd om grejerna )hursomhelst, så hade jag ingen lust att köpa nytt batteri för flera hundra kronor.Så jag gav mig ut på google och kolla om man kunde greja det på något annat vis. Och de kunde man, jag hitta en Youtube video där en kille använder sig utav ett Nätagg som strömkälla till sitt nätgg han har hemma.
Länk till videon :
http://www.youtube.com/watch?v=FOTjI7FpUKkJag hade alltså ett nätagg hemma som låg på 650w och tänkte då prova.
Jag gjorde som han i videon, kontrollmätte med multimetern att jag fick ut 12v. Och de funka galant. basen dunka fint, till jag vred upp för mycket. Då stängdes nätagget av.
Jahapp tänkte jag och klia mig i huvudet. Sen googla jag lite på om man kunde sätta ihop två nätagg,så slutsteget får ut mer kräm vid höga volymer och kraftiga attacker.
så jag hämtade mitt andra nätagg
Han sa i videon att de är bara bra att man sätter ihop flera av samma kablar så att inte kabeln blir för varmSedan startade jag båda nätaggen. Slusteget hoppa igång utan problem. Och jag drog på en riktigt baslåt och vred på. Den här gången så stängdes inte nätagget av alls, och jag kunde vrida upp mycket högre. ÄRligt talat så tyckte jag att ljudet blev lite "cleanare" när jag körde så här istället för batteri.
Så nu undrar jag bara
är det farligt att koppla ihop två nätagg? kan de börja brinna? bör jag skita i det här?Som sagt så funkar de bra nu och inget luktar bränt, och jag har kontroll mätt två gånger efter att jag sammankoppla de två nätaggen så de var 12v.
Tack för mig och ursäkta ifall jag har på någotvis upprepat denna tråd en gång till ifall de stod någonannanstans.
mvh