3121
Sök

Gas pro gpx/gpp1244 drivas med dls x-d11 ? värt pengarna ?

225 Inlägg
11 oktober 2013
Trådstartare
tjenna.
har funderingar på å skaffa mig 1 gas gpx/gpp1244  sen utöka till 2 pga tram budget . men hört mycket bra rykten å dom är ju inte heller farligt dyra .
någon här som testat elelr hört ? är dom värda pengarna ? dom ska även drivas med dls x-d11 steg ?

gas pro gpp1244
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 222-2.html

gas pro  gpx1244
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 244-2.html

dls x-d11
http://www.brc.se/slutsteg/dls/dls-x-pr … -slutsteg/

1 494 Inlägg
11 oktober 2013
Dom spelade ju 150dB med en GPX bas för inte så länge sen, matade i den 5000w xD Jag tycker att det är helt ok basar dom verkar tåla mycket misshandel och dom kostar inte en förmögenhet heller smile Sen om det är dom bästa basarna i den prisklassen eller för dig kan jag inte svara på.

Men steget är ju lite klent tycker jag, om du ska uppgradera till 2 basar senare så måste du ju ha ett steg som orkar driva två med annars är det ju ingen mening smile BRL har ju packet erbjudande på 2st GPP och ett 2000D steg

225 Inlägg
12 oktober 2013
Trådstartare
tack fr svar . skall kollas in ;P

3 Inlägg
26 januari 2014
basen är helt klart värd pengarna! jag har en enkel gpx och ett 2000d steg, spelar ifrån dom flesta när jag spelar på halvvolym wink (och då är inte min inspelad än)
men steget är nog klent, en enkel blir ju kopplad på 2ohm och då gav detdär steget 750w, köp 2000d steget istället, då får du ut 1250w när du har en enkel, och när du köper en till så kopplar du dom på 1 ohm och då ger steget 2000w smile
köp en kondensator också, man märker stor skillnad när man drar upp volymen! smile

280 Inlägg
26 januari 2014
Du får en DLS RW12i för bara en hundring mer. Det tycker jag är ett mycket bättre köp.

3 Inlägg
26 januari 2014
BengtK skrev:
Du får en DLS RW12i för bara en hundring mer. Det tycker jag är ett mycket bättre köp.

har du läst specen eller? gpx:en ligger på 1000w rms och dendär på 250w rms?

280 Inlägg
26 januari 2014
andersas skrev:
BengtK skrev:

Hur mycket effekt en högtalare tål har inget alls att göra med hur bra den är...

3 Inlägg
26 januari 2014
BengtK skrev:
andersas skrev:
BengtK skrev:

Hur mycket effekt en högtalare tål har inget alls att göra med hur bra den är...

nej, men antagligen hur högt den kan spela. jag tror inte att det finns en chans att man kan komma upp i 150db med dendär basen, inte för att gpx:en tål att spelas i 150 db mer än några sekunder men ändå smile

annars hade det ju vare väldigt onödigt att dom bygger kraftigare basar, då hade ju alla köpt basar som ligger på 250w

280 Inlägg
26 januari 2014
andersas skrev:
nej, men antagligen hur högt den kan spela. jag tror inte att det finns en chans att man kan komma upp i 150db med dendär basen, inte för att gpx:en tål att spelas i 150 db mer än några sekunder men ändå smile

annars hade det ju vare väldigt onödigt att dom bygger kraftigare basar, då hade ju alla köpt basar som ligger på 250w

Om en bas kan spela 150 dB eller inte är helt ointressant för 99,9% av alla konsumenter. Man kan ändå inte sitta i bilen vid sådana ljudtryck. Hur högt man potentiellt kan spela beror dessutom betydligt mer på lådan och bilen än på basen.

Om det går att spela 150 dB med en DLS RW12i vet jag inte. Troligtvis går det men den diskussionen är helt ointressant. Vill man spela ohälsosamt högt så väljer man varken DLS eller GAS. Vad jag däremot vet med säkerhet är att den med relativt enkla medel låter väldigt korrekt samtidigt som den kan spela högre än en normal användare har behov av.

Sök