oscar600 skrev:
finns ju säkerhetstankar, fuelcell,, min anledning att du inte BÖR ha den som vinterbil är just att jag tycker de är mer lämpade som sommarbilar,, men din bil,, ditt val

har själv kört bubbla på vintern,, å säger så här,, njaeä
1 dålig styrning
2 dålig värme/ventilation trots bensinvärmare,,immade och isade igen friskt
3 dåligt lyse,
dålig styrning, är det att den inte har servo? för det kan jag leva med.
dålig värme? jag fick nu höra idag utav min fordonslärare att du kan prova att installera in en turbo i en bubbla, men gör så här istället att dra slangen till kupén mellan aggregatet och intercoolern. på så sät och vis så strömmar det var luft från rören och värmer upp kupén effektivare än bensinvärmare. vill man stänga av "värmen" så kopplar man bara om turbo kretsen med en sånhär "T-rör" som man installerar klart i början i bilen, sen blockerar igen den "vägen" som går till kupén och istället till en annan rör som är utanför kupén.
dåliga lysen? nog går det ALLTID att konventera till 12-volt, köpa bättre lampor och varför i helvete inte EXTRALJUS?

tjaba,, vill absulut INTE förstöra för dig,, min mamma hade en 73a 12v
extraljus men svag generator,, går iof fixa,,
styrningen menar jag att den undertyr,, och sen kommer rumpan,, å då måste man vara MKT skicklig,, den är ju så jävla lätt i nosen
men vill du ha en bubbla så kör en bubbla,,

håller klart med dig att sticka ut ur ledet,, min första bil är just den blåa Granadan

inte vanlig ungdomsbil,, inte ens när jag var 18

alla skulle ha volvo ,,