Du säger alltså att du fick en näst intill splittny bil när du tog körkort och du vill byta ner dig? Lägg av..
En så ny bil kan omöjligt dra 1.6 liter milen, dagens automatlådor är i vissa fall T.o.m snålare än manuella..
Lägg i ekonomi-läget och tryck inte till om du tycker soppan är för dyr. Ett annat tips är sälj Saaben, för pengarna du får lägger du kontantinsats på en bil av årsmodell 2012-2013 då deras största värdeminskning redan varit. Ge dig inte in i o köpa begagnade bilar när du har råd o näst intill casha en ny bil.
Audi är inte snåla. Särskilt inte med quattro, jag har ägt en A3a 2.0T och nu en S3a och dom är mindre än A4an och sörplar i sig stadskörning enligt färddatorn 1.2-1.35 liter milen. Båda är manuella bilar från 2008 respektive 2012. Den gången jag åkt riktigt snålt med A3an var när jag låg på farthållaren till GBG från Sthlm, då gick förbrukningen ned till 0.83. Så vill du ha snålt så ska du inte köpa nån Audi som går på bensin. Ska du köra en snål bil så kolla typ VWs dieslar, dom är riktigt snåla, polarns golf diesel drar 0.34/ milen.
De råden får du av mig.
Senast redigerat av Mack855 (10 december 2013)