Wolf, det går inte att räkna så tyvärr. Det beror helt på motorn du sätter turbon på. Ska bli kul o se skillnaden på din mot S5 maskinen jag körde med samma turbo i höstas.
ja men e85 kräver ju ännu mer sås för effekt väl?, wankel kräver 30% mer än en kolv.. o e85 behövs d ytterligare 30% av typ... sen laddade han "bara" 1,5... vet ej vad han hade för rotorer i den motorn eller hur motorn va byggd alls
äh vi får se vad d blir... kommer ändå inte köra full effekt ändå sen, blir nog inte helt körbart för mig från början
ja men e85 kräver ju ännu mer sås för effekt väl?, wankel kräver 30% mer än en kolv.. o e85 behövs d ytterligare 30% av typ... sen laddade han "bara" 1,5... vet ej vad han hade för rotorer i den motorn eller hur motorn va byggd alls
äh vi får se vad d blir... kommer ändå inte köra full effekt ändå sen, blir nog inte helt körbart för mig från början
Därför hans avgaser var som senapsgas när man låg bakom kanske
Är ju bra om du har möjlighet att öka effekten utan att byta turbo sen när du är sugen på mer
hehe ja så är de ju... hade 482 med garretten vid 1,4 bar o de pungade på sjukt najs, så får lägga mig där effektmässigt tills man vant sig..se vilket ladd d blir med nya snurran
Sedär vad som kom i brevlådan idag ny ska man bara lacka om den samma färg som insuget och dra lite nya kablar (OBS! den kom inte ner i brevlådan, ag fick hämta den på ica... )
hmm okej.. finns d nå sätt o mäta upp kapaciteten på en generator tro... måste ju gå på nå vänster, skulle va intressant o se menar ja
jo det ska gå men jag läste nånstans att batteriet aldrig tar emot mer laddning än vad det behöver.. så det kunde vara krångligt att mäta :S men det lär ju märkas rätt snabbt om den är bättre än orginal generatorn iaf..
tydligen ska man kunna använda sig av en såkallad tångamperemätaren så ska ha tag i en sån och testa
fan har ju lust att åka till garaget och montera och testa ju! kan inte köra bil dock.. sabba foten i tisdags resultat: sabbade tydligen 3 ligament och läkaren tyckte det var konstigt att den inte va bruten haha gjorde förjävla ont iaf så jag rekomenderar det inte!
Jag ligger hellre på dödsbädden och ångrar allt jag har gjort, än allt jag inte gjort.
-------------------------------------------------------------------
Kolla gärna in rx7 projektet :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=301827
hittar inga uppenbara skillnader mer än att det är en lite mindre pulley.. dock ska jag ju köra med greddy pulleyn som är lite större än både orginal och den som satt på.. (står att man inte får ut effekten från generatorn om man byter till större pulley) kan ju va annan regulator och så med men vetefan... borde ju prestera bättre än orginal även med större pulley förhoppningsvis..
de brukar ju sätta mindre pulley på för o snabba upp hastigheten på generatorn, men d dödar ju den väl bara snabbare typ...
vet inte men låter ju lite så om de säger att om du byter pulley så får du inte effekten? men ja den är ju fräschare än original så sämre är den iaf inte hehe