Nu sitter jag här innan nyår och funderar för mig själv.
Teknikgalen och lat som jag är så tänker jag på elstyrd bagagelucka.
Detta kom ju dock inte på V70 fören -08 om jag inte har fel, men det är så elegant!
Men i alla fall, för att få luckan att öppnas och stängas har jag listat ut, man kommer behöva.
Självklart måste man montera säkringar om något skulle bli fel
1. Hela systemet för öppning och stängning ifrån v70 -08 -> (Motor, gasdämpare, slangar, kabel, osv.)
2. 2 St 12V tidsstyrda reläer
3. 2-3 knappar, till öppning / stängning
4. kabel & kabelskor
Så rent teoretiskt, om man monterar en knapp i bagageluckan som trycks till när man öppnar luckan med den mekaniska öppningen, då har man signalen som skickas till relä 1, relä 1 i sin tur slår 12 V till motorn för öppningen i max 20 sec (beroende på hur långt tid det tar att öppna luckan, det kan man ändra på relät), efter de max 20 sec slår relät ifrån, då bör luckan vara öppen.
För att stänga monterar man en knapp i plastinredningen på luckan, denna ger signal när man trycker på den till relä 2, relä 2 i sin tur ger 12V till att motorn ska stänga luckan i max 20 sec (beroende på hur långt tid det tar att stänga luckan, det kan man ändra på relät), efter den tid det tar att stänga luckan helt slår relät av, då bör luckan vara stängd.
Jag har inte försökt mig på något liknande, så jag uppskattar gärna feedback och kunskap / idéer, allt för att få det så bra som möjligt!
// LostMyMind