Zenzizko skrev:
Tack
Jag vet om hur lådorna fungerar och att den i Cittran inte är likadan, därför skrev jag nästan samma. Är ju automatiserad manuell låda. bara att dsg är 2st
Verkar som att både dsg och den lådan i fransoserna lider av bekymmer. Kan det vara programeringen av lådorna som gör det eller konstruktionen i sig?
sj har jag en citroen GP 10a med EGS lådan.. som är manuell fast en robot håller koll på kopplingen
skön att köra som familjebil.. annars ej..
ska dra mindre en vanlig manuell samt auto..
min går på lugn landskörning på 0,45 (diesel)
EGS lådan är inte samma som DSG.. den har 1 koppling för 1,3,5 växlar och andra kopplingen för 2,4,6
men egs lådan behöver sin uppdatering av roboten lite då o då för att den ska växla som den ska..
sen måste du alltid ha foten på bromsen i ner/uppförsbacke annars rullar du iväg
lite drygt att fickparkera i backe
men skön att köra e den (tycker jag iaf)
inga snabba växlingar där inte.. är exakt samma sak som om man växla själv.. (nigning)
men dsg är blixtsnabb att växla..
men den brukar oxå krångla..
om de e som på cittran så kan VAG läsa av växellådan och ev få felkoder..
hoppas de är bara en enkel programmering så att de löser sig