Här kommer en liten sammanfattning av vad som bl.a hände i helgen.
Vill att saker och ting ska vara fräscht så beställde nya skruvar till insidan av dörrarna (som håller fast listen på utsidan i nederkant). Dom rostar alltid och det ser inte så himla kul ut, dock missade jag brickorna så får springa in på Volvo och beställa det också. Beställde även clips för att fästa den ena sidokjolen som inte sitter där den ska, men har inte haft tid att sätta dit den än.
Och så får man sig ju alltid en chock när man ska betala såna här smågrejor, när man märker hur jäkla dyrt det är..
Såhär fula ser dom gamla skruvarna ut.
En av dom gamla skruvarna vs en av dom nya (förutom brickan som jag missade beställa)
Det kommer komma fler bilder när jag beställt brickorna och satt dit alla skruvar.
Blev även lite ljudpyssel. Ni som har följt min andra projekttråd på min andra S60 vet att jag köpte Premium Sound högtalarna till den. När jag nyligen började leta ny bil var det ett krav att den bilen skulle ha Premium Sound, men jag upptäckte snart att det skulle bli rätt omöjligt, så jag bestämde mig för att istället för att börja leta efter ett Premium Sound paket igen så tar jag ur dom högtalarna ur min gamla S60 och sätter i Performanceljudet i den istället, som satt där från början. Så jag kan sätta i PS i den nya pärlan istället.
Men såklart, det är lite jobb och tar lite tid att borra ur popnitarna.. helst dom som sitter original eftersom det är stålnitar, alunitarna är lite enklare att få bort.
Så det var bara att börja plocka bort dörrsidorna på den gamla S60:n (btw så kommer jag sakna den fina inredningen lite, jag gillar utseendet på "tyget", helt klart finast, bortsett från R-inredningen/färgen då..)
Och börja få loss dom gamla Performancehögtalarna.
Jag gillar Premium Sound ljudet, tycker dock att det är synd att det inte är Dynaudio, för visst är det inte det utan istället Harman Kardon på PS på dom "nyare" modellerna? Kanske någon av er som vet mer säkert..
Premium Sound vs Performance.
SEN så uppstod värsta besvikelsen, när dörrhögtalarna var borta och PS skulle monteras skulle jag först ljuddämpa med Biltemas 3mm bitumenplattor, och vilket skit, dom måste ha varit för gamla eller något. Dom gick sönder i småbitar så fort man rörde dom tyvärr. Så Det blev ingen montering av PS i bilen den här helgen tyvärr. Måste köpa nya bitumenplattor, någon som vet några bra och prisvärda? Funderar på Mekonomens, kan dom vara något att ha?
Men monterade åtminstone PS diskanterna, alltid något!
Gamla Performance:
Nya Premium Sound:
Det var allt för nu, kommer med mer uppdateringar i veckan!