Ett projekt på min e91 LCI, läs om allt ifrån led-konverteringar till stötfångarbyten! Förvänta er även en del poleringsinlägg med produkttester och före/efter bilder.
Riktigt cleant du fått till den nu, avundas putsen. Hur var skicket på dina lyktor innan toningen ? mina är väldigt blästrade så vet inte hur bra det blir med film på
Gillar filmen du spelade in nu har jag en musikvideo till den
Riktigt cleant du fått till den nu, avundas putsen. Hur var skicket på dina lyktor innan toningen ? mina är väldigt blästrade så vet inte hur bra det blir med film på
Gillar filmen du spelade in nu har jag en musikvideo till den
Tack så mycket Jag kan inte säga att mina lyktor såg särskilt bra ut, så rekommendationen är att slipa & polera glasen innan för att få det riktigt bra. Men jag blev väldigt nöjd med mina trotsallt
Här kommer det efterlängtade inlägget där jag polerat upp en grymt fin BMW M3 e30 Cab. En av de få som har tillverkats och finns kvar. Färgen är extremt fräck men den behövde verkligen en polering då den var full av tvättrepor och swirls.
Såhär såg den ut när jag tog emot den.
Sedan efter en tvätt med BVE grön och clay så såg den ut såhär, använder mig av en liten LED-lampa för att få fram solskensliknande ljus.
Och så var det bara att börja, jag drog igång försiktigt med en Oscillerande maskin och medium skumtrissa. Medlet jag använde mig av var Mother Rubbing Compound. Men jag tyckte inte att jag fick bort allting, utan det fanns smårepor kvar men däremot hade jag plockat alla swirls. Så jag testade att köra ulltrissa med samma maskin och sedan städa upp med skumtrissan. Då minsann fick jag fram det resultatet jag ville ha!
Så gick jag över hela bilen med samma teknik och fokuserade mest på allt som var riktat uppåt mot solen så som baklucka, huv, övre delen av fronten m.m. Resultatet blev klockrent!!
Än så länge går det segt i tråden, men det kommer några små uppdateringar till veckan. Bland annat har jag köpt nytt ändrör till bilen i chrome istället. Ska även vara lite större och troligtvis kommer det fylla ut bättre. Sedan har jag lite småpill med emblemen att göra och nya spacers kommer som skall användas bak. Annars väntar man bara på att dagarna skall gå och Bimmers of Sweden ska närma sig
Jag går i tankarna att köpa några billigare coilovers, jag hade TA technix på min förra audi och tyckte det fungerade med tanke på pengarna man la ut. Tanken är att få ner bilen lite till, inte mycket utan bara att det ligger snyggt i hjulhuset. Men får suga lite på karamellen!
Idag har jag bytt ändrör på pärlan, vart mycket bättre med chromade ändrör som fyllde ut bättre istället för dom svarta. Nu sitter dom i perfekt vinkel också Så stort tack till min granne som hjälpte mig att svetsa ihop det
Fasen va skönt det är när saker börjar falla på plats inför BoS-träffen! Idag har jag övat på min fingerfärdighet och folierat mina lister i bilen. Eller bara fram och vid växellådan men dom större och svårare delarna iallafall JA, det är svårt att få det bra men det är ändå på något sätt ganska roligt att hålla på!
Synd att jag inte får ner bilen på coils innan träffen men men, det kommer fler tillfällen
Bjuder på lite bilder hur nya slutröret blev. Själv tycker jag att det gjorde väldigt mycket så jag är nöjd! Hoppas många kikar förbi på Bimmers Of Sweden-träffen nu till helgen
Den silvriga detaljen på askoppsluckan går enkelt och ta loss fastsmält från insidan bara smälta/limma fast igen från insidan igen men bara om man vill