2854
Sök

Sälja avställd bil som köparen tänker köra hem vem torskar) snabba svar tack

1 354 Inlägg
3 februari 2014
Drunk skrev:
Mack855 skrev:
Och han uppgav att han inte visste att bilen inte var påställd lugnt och sansat?
Skriva bilen på morsan sin är inte speciellt genomskinligt eller?

Det här smset fick jag "Ett tips! Ägaransvar på avställt och körförbud. Om inte ägaren kör bilen och den som kör inte vet om att den tex är avställd så får man inte ge böter". Men vad vet jag du som inte är snut vet förmodligen bättre, och bestred ni dessa böter isåfall? Jag skulle då ALDRIG betala böter om jag lånade en polares bil som var avställd utan att jag visste något. Sen vet inte jag heller när det här ägde rum, kan ha hänt för 5 år sen och det blev ändrat. Jag vet inte. Men jag tänker inte heller sitta o tjafsa om det, antingen är det så eller inte. Dock onödig kommentar att han inte är något vidare på sitt yrke för att han KANSKE har fel om en grej. Tror inte du eller jag kan hålla reda på alla lagar och regler vi ska följa på våra arbetsplatser.

Ja självklart drog han snyftvalsen om att han inte hade kollat bilen. Men i Sverige har man föraransvar vilket betyder att du ska kolla bilen före färd. 1200kr fick han betala om jag minns rätt. Självklart menade jag inget illa.

Hm.. Ja jag kan ju bara gå på hans ord. Får väl se exakt vad som gäller om man själv hamnar i den situationen!

Sök