Hopp. Dags för en liten update.
3 mektillfällen, en jävla massa tålamod och en varm känsla av att detta kommer bli så j*vla bra tillslut!
Elfelen är frustrerande. Det började med fel på torkarna och innerbelysningen. Förarsidans torkare gick inte, och passagerarsidans torkare vägrade dö. (Någon ide vad som kan skapa detta?) Efter att instrumentpanelen lossats blir problemen värre. Allt vad belysning och lyktor heter var ett minne blott.
Nu efter totalt 2 hela dagars felsökande har jag äntligen börjat få grepp på elektroniken i denna gamla 70-talare med sin minst sagt lustiga uppbyggnad. Undrar om elen i dessa är designad att lura ryssen?
Efter att nått framsteg och tagit dubbla steg tillbaka gång på gång gav vi upp och körde in bilen till sin garageplats, då vi upptäckte att det verkar vara glapp i ratten och blinkersspaken. Hoppet finns!
Dock så innebär det bara att vi är tillbaka på startnivån. Dessa vindrutetorkare, skulle det inte vara för att jag aldrig ge upp hade jag kunnat sagt att vi lider av idéTORKA. Hah....ha...hmm..
Det mesta av krimskramset runt på bilen är avplockat och där förut fanns bruna frasiga fläckar finns nu blanka pölar av ren plåt! (Än så länge endast ca 10% av karossen dock)
Gillar ni inte långa texter är den här tråden inget för er. Jag är duktig på ordbajseri.
//Adam