2981
Sök

Bmw e39 -97 Lite frågor! om avgasrör osv.

5 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Tjenna!

Är ny här och är helt ny med att "modifiera" bilar men jag köpte en Bmw e39 523 årsm. 1997 för några dagar sedan och för tillfället så sitter det ett original avgassystem på den och jag kollade runt på ebay och hittar många fina ljuddämpare till den men nu till det som jag inte riktigt är så haj på.

avgasrören under bilen är på ~ 1,5 tum och de ljuddämparna jag har kollat på är på 2,5 tum och jag funderar på att byta både rör och ljuddämpare från katalysatorn men jag vet inte om det finns två ljuddämpare på den (har ingen möjlighet att lyfta upp den just nu!. det finns säkert en massa av er här på forumet som kan svara på hur jag ska gå till väga för att lyckas, det som jag siktar på är ett 2,5 tums rör från katalysatorn men jag hittar ingenstans man kan köpa dessa rör som även passar denna modellen.

Så det jag behöver veta är:
1. Hur ska jag göra för att byta till 2,5 tums från katalysatorn?
2. var kan man köpa rören?

sedan så vill jag ju inte heller att ljudet inne i kupén ska vara alldeles för högt men jag vill ändå att bilen ska höras.

om det är något som är oklart så skriv gärna o fråga om det! och jag hittade ingen liknande tråd som hjälpte mig med detta!

MVH Kevin Tacksam för alla svar.

Sök