3150
Sök

Passar mitt slutsteg och bas ihop?

5 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Tjenare!

Jag köpte ett slutsteg för ett tag sedan och jag funderar nu över om jag ska köpa en baslåda också och koppla in det i min bil! Men jag är inte så haj på det här med billjud och jag vänder mig till er här på garaget för lite rådgivning.

Mitt slutsteg är ett av märket Auna och ligger på 4800W ( http://www.electronic-star.se/6-kanal-b … _i2810.htm )

Och jag funderar på att köpa denna Gas baslåda ( http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha … 12tum.html )

Men jag skulle behöva veta om mitt slutsteg på 4800W klarar att dra denna bas så att ljudet blir bra?
Jag är glad för alla svar big_smile

MVH

9 118 Inlägg
2 mars 2014
Haha, några 4800watt får du aldrig ur det steget. Det sitter 2st 10 ampere säkringar på steget. Så maxeffekten lär va ca 200watt delat på 6 kanaler. Hittade denna specen efter lite googlande.
1 × 18 Watt Kanal 1 an 4 Ohm
2 × 17 Watt Kanal 1 + 2 an 4 Ohm
4 × 16 Watt Kanal 1 bis 4 an 4 Ohm
6 × 16 Watt Kanal 1 bis 6 an 4 Ohm

Så det kommer inte fungera bra tillsammans!

1 426 Inlägg
2 mars 2014
finns det möjlighet att lämna tillbaks steget (öppet köp?)
steget lämnar aldrig dom 4800watt max (inte i närheten)

jag vill inte prata skit om något märke men tycker det var bortkastade pengar hmm

9 118 Inlägg
2 mars 2014
Jockk3 skrev:

jag vill inte prata skit om något märke men tycker det var bortkastade pengar hmm

Hehe, å med dom pengarna är man låångt ifrån 4800watt med.

5 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Jockk3 skrev:

ok, Nej tyvärr så är det för sent för öppet köp då jag köpte det för länge sedan kanske ett halvår men det blev aldrig så att jag kopplade in det vilket var lite synd. sad

5 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Haha, några 4800watt får du aldrig ur det steget. Det sitter 2st 10 ampere säkringar på steget. Så maxeffekten lär va ca 200watt delat på 6 kanaler. Hittade denna specen efter lite googlande.

ok, Tack för svaret jag får se vad jag gör med slutsteget men då ska jag kolla in något slutsteg som funkar med den baslådan eller så letar jag upp ett erbjudande där man får med ett passande slutsteg smile

1 426 Inlägg
2 mars 2014
BmwMonstret skrev:
Putteliten skrev:

ok, Tack för svaret jag får se vad jag gör med slutsteget men då ska jag kolla in något slutsteg som funkar med den baslådan eller så letar jag upp ett erbjudande där man får med ett passande slutsteg smile

bättre att satsa på 1 bra 10/12" än 2 lite dåligare smile
kan du tänka dig bygga egen låda ?
vad vill du ha ut av basen? (välljud elr bara spela högt?)

5 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Jockk3 skrev:
BmwMonstret skrev:
Putteliten skrev:

bättre att satsa på 1 bra 10/12" än 2 lite dåligare smile
kan du tänka dig bygga egen låda ?
vad vill du ha ut av basen? (välljud elr bara spela högt?)

Jag kan tänka mig att ha en 10/12" och jag är nog mer inne på att köpa en komplett alltså helst inte bygga en smile Jag vill ha en "vällåtande" bas, och helst inte alltför dyr smile

280 Inlägg
2 mars 2014
BmwMonstret skrev:
Jag kan tänka mig att ha en 10/12" och jag är nog mer inne på att köpa en komplett alltså helst inte bygga en smile Jag vill ha en "vällåtande" bas, och helst inte alltför dyr smile

DLS RW12i i en sluten låda på 28-30 liter.

Sök