4442
Sök

Volvo v70 D5 startar ej

55 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
Hej, pappa min har en volvo v70 D5 -02 som inte startar, om man bogserar igång den så startar den och går felfritt men kör man via startmotorn så går det bara runt tills batteriet är slut. Någon som har en aning om vad felet kan vara?

82 Inlägg
4 augusti 2014
Lite långsökt kanske men hade en dieselbil som starta hur lätt som helst när man rulla/drog igång den samt när man använde startgas. Men startade inte med startmotorn som förövrigt lät som den skulle, men bytte sen start och när man startade med den nya startmotorn hörde man att den gick liiiite snabbare men det var det som gjorde det. Har aldrig krånglat sen igen. 

Prova försiktigt med startgas eller lite bromsrengörning om du har(lite mildare)  Kolla felkoder hade vart intressant.

55 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Okay, ska kolla upp startmotorn.

Vart ska man spruta in startgas i en D5:a?

82 Inlägg
6 augusti 2014
smidigaste är väl att lossa på locket till luftfilterhuset och köra in därifrån sitter bara med tre snabblåsningar

88 Inlägg
6 augusti 2014
kolla så att glödstiften ger ifrån sig ordentligt, om nu startmotorn går runt tills batteriet är slut. hade ett problem med det förr, startmotorn tog all ström så att de inte glödde tillräckligt..

Kolla in projekttråden om mitt nybygge av en 461 Big block kompressor motor
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=281759

2 Inlägg
7 mars 2015
Lånar tråden lite.

Har köpt en Volvo V70 d5 av min kusin. Det har ståt hela vintern , startade perfekt jag kör hem den och byte, oljefilter , luftfilter, motor olja, kupéfilter. När jag gjort min "lila service" då skulle jag starta den men den ville inte starta. Hade under naten tagit av batteri polerna. Tog och kollade bränsle pumpen i tanken , det var fullt med skrot under pumpen. Satte tillbaka pumpen och försökte starta bilen igen men det gick inte. Där bränsle pumpen går så låter det som att den bara suger luft .
Ingen aning vad som kan vara felet hmm

72 Inlägg
7 mars 2015
Jag skulle nog börja med att byta bränslefilter eftersom den har stått länge så kanske skiten i tanken satte igen det.

2 Inlägg
8 mars 2015
oj. glömde att skriva att jag bytte bränslefilter också.
har fixat felet nu, var säkringarna som hade fått ett belägg på sig skrubbade av alla säkringar , efter det så gick den som den raket igen big_smile

Sök