2242
Sök

Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema

Volkswagens Of Sweden på Facebook
212 039 Visningar
Projektet avslutat 9 juni 2015
3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Breddarna har kommit till posten. Frågan är bara om jag vågar gå ner och hämta dem, eller om paketet är för stort att gå med hem tongue

Återkommer om en stund

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Breddarna är som befarat för små, för korta. vi mätte rätt, men dom är alldeles för snäva så det blir fel i längden ändå.
Frågan är nu om jag ska skicka tillbaka breddarna till L-M-R, och bredda framskärmarna själv, men vette fan hur jag ska göra bak.

Måste vänta och se hur bilen blir när den är sänkt och fälgarna sitter på, hjulinställning är gjord, och en ev camber bak är fixad. Om jag kan få in övre delen på fälgarna 2-2,5cm i camber så skulle det räcka.. Nu blev det fler frågetecken än utropstecken.. Hmm.. spinner vidare med ideér, tips mottages smile

1 013 Inlägg
2 januari 2015
Aa tråkigt hmm
Men prova valsa skärmkanterna kanske? smile

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Razzmouse skrev:
Aa tråkigt hmm

Jo absolut, det trista med resultatet av att ha valsat skärmarna är ju att det blir en sån vass tunn skärm istället. Tanken med breddarna var att kunna få bilen lägre än jag kan ha med bara valsat. Då skulle plasten från breddana kunna ligga emot däck eller fälg utan att ta någon större skada på fälgen. Men om jag bara valsar skärmarna så måste jag ändå ha ett viss spelrum mellan skärm och däck/fälg.

Mailade till L-M-R och han frågade om dom hade andra breddare som kunde passa istället, så dom verkar ju inte omöjliga på det viset. Ska ut och mäta i helgen hur det ser ut.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
2 januari 2015
camber fram och bak bör faktiskt lösa det mannen smile

annars är det väl plåtslagare som gäller smile? Hade hellre gjort ett fint stance bygge än att låta det gå över till rat-look

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Twins skrev:

annars är det väl plåtslagare som gäller smile? Hade hellre gjort ett fint stance bygge än att låta det gå över till rat-look

Vet inte riktigt hur jag ska lösa cambern bak då jag bara kan ställa cambern på halvmånen vid axeln.
Fram finns det ju stag, om man inte bygger egna. Men annars vette fan hur.. Men det märks ju när den står ordentligt på jorden med coilsen, svårt att spåna innan smile

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
2 januari 2015
user_name skrev:
Twins skrev:

Vet inte riktigt hur jag ska lösa cambern bak då jag bara kan ställa cambern på halvmånen vid axeln.
Fram finns det ju stag, om man inte bygger egna. Men annars vette fan hur.. Men det märks ju när den står ordentligt på jorden med coilsen, svårt att spåna innan smile

Det skall gå att få upp till -5 grader bak på en B5:a mer är så omöjligt  då toe-inställningen på b5:an inte klara att justera emot cambern mer än så smile

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Twins skrev:
user_name skrev:
Twins skrev:

Det skall gå att få upp till -5 grader bak på en B5:a mer är så omöjligt  då toe-inställningen på b5:an inte klara att justera emot cambern mer än så smile

Och hur isåfall fixar man den cambern? smile Inte enbart med att ställa på axeln?

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
2 januari 2015
user_name skrev:
Twins skrev:
user_name skrev:

Och hur isåfall fixar man den cambern? smile Inte enbart med att ställa på axeln?

skall kolla ifall jag hittar en bra guide smile

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Twins skrev:
user_name skrev:
Twins skrev:

skall kolla ifall jag hittar en bra guide smile

Skulle uppskattas, tack smile
Jag har kollat massor men inte hittat något speciellt, har kanske kollat på fel ställen

1 013 Inlägg
2 januari 2015
user_name skrev:
Razzmouse skrev:
Aa tråkigt hmm

Jo absolut, det trista med resultatet av att ha valsat skärmarna är ju att det blir en sån vass tunn skärm istället. Tanken med breddarna var att kunna få bilen lägre än jag kan ha med bara valsat. Då skulle plasten från breddana kunna ligga emot däck eller fälg utan att ta någon större skada på fälgen. Men om jag bara valsar skärmarna så måste jag ändå ha ett viss spelrum mellan skärm och däck/fälg.

Mailade till L-M-R och han frågade om dom hade andra breddare som kunde passa istället, så dom verkar ju inte omöjliga på det viset. Ska ut och mäta i helgen hur det ser ut.

A jo de är ju sant men de löser väl sig på nått sätt om inte annat så får du väl bredda skärmarna själv  smile

3 519 Inlägg
2 januari 2015
Trådstartare
Razzmouse skrev:
user_name skrev:
Razzmouse skrev:
Aa tråkigt hmm

A jo de är ju sant men de löser väl sig på nått sätt om inte annat så får du väl bredda skärmarna själv  smile

Har pratat med LMR, och dom ska se ifall dom kan tillverka andra breddare åt mig big_smile
Men om inte annat så löser det sig som allt förr eller senare, på något vis smile

3 519 Inlägg
5 januari 2015
Trådstartare
Efter en hel del ångest över att jag har ganska så breda fälgar, och funderingar på hur fasen jag skulle fixa en vettig camber (eftersom det verkade omöjligt att få till en bra camber utan att behöva köpa justerbara camberstag som kostar ca 4-4500kr) , så har jag nu en lösning på problemet. Fälgarna behålls (funderade på att sälja dem), och istället så får jag försöka köpa nya camberstag eller bättre beg och sedan korta dem lagom mycket. Och ställa cambern på axeln om det behövs lite till.

Tydligen så brukar bussningen till excentriska skruven sitta utav fan så bussningen ger sig. Så jag får väl skaffa två stycken nya såna innan man ger sig på allt.

1 858 Inlägg
6 januari 2015
Tjena!

Vart köpte du fälgarna? smile Grymt snygga!

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

3 519 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
deamo skrev:
Tjena!

Vart köpte du fälgarna? smile Grymt snygga!

StreetWheels.se

3 519 Inlägg
6 januari 2015
Trådstartare
Ska försöka ta tag i saken och testmontera hjulet som har däck monterat, och se hur mycket det skiljer sig till att däcket är innanför skärmkanten bak. Jag mätte lite nu, och jag tänkte ju inte förut på att det är stretch, i och med det så kommer ju slitageytan längre än än jag tänkt på tidigare. När jag nu mätte med tumstock, och räknade på att fälgen sticker ut 4cm från bilens skärmar, så ligger slitageytan ca 1cm max utanför vad skärmarna blir. Dock svårt att se helheten, för jag mätte inte exakt på bilen förut heller när fälgarna testades.

Återkommer om det

Funderat på att iaf lacka bromsoken vita. Samt att ev ha toningsfilm på lysena fram (ev!).
Annars har jag även hittat ett företag som säljer militär saker, såsom väska, hjälm, nät etc. Vilket kommer inhandlas till sommaren.

Även funderat på om jag ska ha nå märke på bilen. Något militär märke. Text eller symbol?!

1 013 Inlägg
6 januari 2015
Vita ok skulle nog sitta rätt schysst! smile
Sen mörk tonade lysen med militär grön hade nog suttit som en smäck! big_smile

3 519 Inlägg
10 januari 2015
Trådstartare
Ny kamera, dom flesta bilderna i sommar kommer iaf bli tagna av denna. På min och många andras, dock bara en digitalkamera, men en hyfsat bra sådan med 20,1 mp.

Ska försöka att ha den med mig när jag skruvar med bilen också, men blir oftast att man tar fram mobilen, lite smidigare tongue

Exempel bilder:
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-cc7a175d24da0334f35b1e04eea03e67.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-e2343aa66ff1539266a99a892b768904.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-5ab93c9906eb561952bbd95f1d04c3c1.jpg

Tog dessa bilder i förmiddags vid 11. just nu har det kommit minst 5-6cm snö, om inte mer!

1 090 Inlägg
10 januari 2015
jäklar vad du byter bilar big_smile .. fälgarna e riktigt trevliga, skulle behöva något coolt till min lupo.

3 519 Inlägg
10 januari 2015
Trådstartare
orkavaradu skrev:
jäklar vad du byter bilar big_smile .. fälgarna e riktigt trevliga, skulle behöva något coolt till min lupo.

Haha, det blir så. Tröttnar fort. Dock blir denna kvar nu ett tag smile
Gå in på streetwheels.se och kika. Även wheelfit.se  har en del

Sök