3178
Sök

Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema

Volkswagens Of Sweden på Facebook
212 037 Visningar
Projektet avslutat 9 juni 2015
346 Inlägg
11 januari 2015
kommer bli riktigt mad om du kör militär, lessnar aldrig på det temat! och dina fälgar är ju fan ögonporr det! smile

3 519 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
mk2bumblebi skrev:
kommer bli riktigt mad om du kör militär, lessnar aldrig på det temat! och dina fälgar är ju fan ögonporr det! smile

Stort tack, det värmer mycket smile
Är så många andra som har negativ syn på det hela, så uppmuntrande ord är riktigt kul att höra cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

3 519 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
Lite prylar som skall inhandlas..
Letar även efter en hjälm, men inte riktigt hittat den jag vill ha, men det kommer väl, ingen större brådis än smile
Allt ska givetvis ligga i bilen för framtida evenemang wink

"Cargo bag"
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8b2bd86861ae5bfe910ca891e6aa6239.jpg

10m tejp, kan nog gå åt till vad som helst, mörkgrön.

Vet inte exakt vart jag kommer beställa nät ännu, har hittat många bra ställen. Men något liknande iaf som bilden visar
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a6c467367e2384cc904e0eecf934e91c.jpg

Ang nätet så ska jag ha dubbla uppsättningar. En ska ligga i skuffen, där även väskan ska stå. Och den andra ska man kunna ta fram och visa, ligga på bilen eller nå.
Har även på skojs skull funderat på om man skulle köpa rökgranater som ser ut som handgranater, och ev en soft airgun som kan ligga och skymta vid vindrutan på träffar.. Men det får jag se, inget jag bestämt ännu

1 090 Inlägg
11 januari 2015
Militärhjälmar fanns på ÖoB vid ritorp/solna för massa år sen smile .. men finns det inte på blocket annars?

jag skulle skippa allt som har med vapen att göra,,, suger åt sig fel typ av folk, men det är mitt tänk bara roll

hur länge stannar den här bilen? big_smile
Senast redigerat av orkavaradu (11 januari 2015)

3 519 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
orkavaradu skrev:
Militärhjälmar fanns på ÖoB vid ritorp/solna för massa år sen smile .. men finns det inte på blocket annars?

jag skulle skippa allt som har med vapen att göra,,, suger åt sig fel typ av folk, men det är mitt tänk bara roll

Jag har hittat många sidor som säljer hjälmar, men inte riktigt sånt stuk på hjälmen jag vill ha. Sovjetiska, israeliska, tyska, usa, mfl. Krigshjälmar, etc, men ska kika vidare sen.

Ja du har rätt ang vapen, men tänkte att det kunde varit passande för temat, men får se. Dock är det inte så nödvändigt smile

Bilen ska vara i mina ägo till minst i höst. Trivs bra med den, och om den blir att se ut som jag tänkt nu i år så kanske jag tycker den blir tillräckligt tuff att ha kvar och bygga vidare på framöver smile
Den kommer slå om till 20k mil nån dag snart, och jag är 6e ägaren på den. Finns ingen rost osv. Så den är värd att behållas egentligen. Men allt kan hända wink

1 090 Inlägg
11 januari 2015
user_name skrev:
orkavaradu skrev:

Jag har hittat många sidor som säljer hjälmar, men inte riktigt sånt stuk på hjälmen jag vill ha. Sovjetiska, israeliska, tyska, usa, mfl. Krigshjälmar, etc, men ska kika vidare sen.

Ja du har rätt ang vapen, men tänkte att det kunde varit passande för temat, men får se. Dock är det inte så nödvändigt smile

Bilen ska vara i mina ägo till minst i höst. Trivs bra med den, och om den blir att se ut som jag tänkt nu i år så kanske jag tycker den blir tillräckligt tuff att ha kvar och bygga vidare på framöver smile
Den kommer slå om till 20k mil nån dag snart, och jag är 6e ägaren på den. Finns ingen rost osv. Så den är värd att behållas egentligen. Men allt kan hända wink

http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-och-cbrn
jag hade letat gasmask istället big_smile det är ju svincoolt!

3 519 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare
orkavaradu skrev:
user_name skrev:
orkavaradu skrev:

http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-och-cbrn
jag hade letat gasmask istället big_smile det är ju svincoolt!

Har kollat på allt i deras sortiment tidigare, men vet inte vad man ska välja riktigt.
Både hjälm och gasmask är riktigt coolt. Dock hade jag tänkt att fixa en dekal med nå schysst test på som stämmer överens med hela temat och bilen (vet inte vad ännu). Men en gasmask kan man ha framme lite då och då med såklart smile Eller bara ha liggandes i bilen tongue

3 519 Inlägg
11 januari 2015
Trådstartare

Hehe, tack smile men den var lite dyr jämfört med dom andra jag hittat.
Dock har jag mailat ett företag och frågat om lite saker, så får se vad dom svarar smile
Tack iaf smile

1 013 Inlägg
Volkswagen <3
1 133 Inlägg
12 januari 2015
Ja röstar på gasmask!

Allmänt körd i huvudet

3 519 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
Ja röstar på gasmask!

Du gör det ja wink hehe Får se vad som hitts på

3 519 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
Fick ett mail i morse från ett företag jag mailat och frågat om spons. Och det var ett mycket positivt besked. Det handlar om Militär saker och kläder från Röda Stjärnan, www.rodastjarnan.com, får 80% spons därifrån vilket hjälper mig riktigt mycket smile

Jag citerar från vad dom skrev i mailet:

"Hej,
Låter som ett spännande projekt. Vi har tydligen ganska många kunder inom bil/MC-sfären (de köper mest sprayfärg till olika byggen med militärtema) men vi syns inte aktivt i forum och på träffar.
Att sponsra dig vore ett sätt för oss att synas mer.

Eftersom vi får så många förfrågningar om spons har vi tyvärr ingen möjlighet att sponsra gratis, men jag kan ge 80 % rabatt mot exponering av "lagom" slag.

Hjälmar har vi dåliga lagersaldon på idag, men brukar ha massor av varianter. Skicka gärna en google-bild/länk på den typ som du vill ha, så kan vi garanterat ordna det."

Dom skrev mer än så, jag ska kika igenom några länkar dom skickat också. Men detta mail gjorde min dag big_smile

Och imorgon drar jag på en arbetsintervju och hoppas verkligen allt går vägen på det, så jag kan fixa allt med bilen utan några större ekonomiska problem.

1 090 Inlägg
13 januari 2015
låter riktigt bra smile då får du ju ha deras logga på bilen oxå!

3 519 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
orkavaradu skrev:

Behövde bara ha en 5x5cm klistermärke någonstans, och det behövde inte vara bilen. Kunde tex vara på någon av militär grejerna, om jag tex köper en hjälm, eller en gasmask etc. Eftersom det är sånt litet märke så skulle jag faktiskt kunna ha det på en ruta, tex bakrutan. Får se.

Dom varorna jag plockade ihop och mailade till dom att jag skulle vilja ha (ej hjälm inräknad) så blev det en totalsumma på ca 1480kr, vilket blir ca 300kr, helt okey big_smile

Två väskor, större modell än den jag visade förut, i olika militärmönster.
En spade
Två nät
En nyckelring
Två t-shirts
Och ett par byxor

Vad tror ni om denna mask?
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8a25092683868cdfcc1c3283fd6dcccb.jpg

Retarded or just Overjoyed
353 Inlägg
13 januari 2015
user_name skrev:
orkavaradu skrev:

Behövde bara ha en 5x5cm klistermärke någonstans, och det behövde inte vara bilen. Kunde tex vara på någon av militär grejerna, om jag tex köper en hjälm, eller en gasmask etc. Eftersom det är sånt litet märke så skulle jag faktiskt kunna ha det på en ruta, tex bakrutan. Får se.

Dom varorna jag plockade ihop och mailade till dom att jag skulle vilja ha (ej hjälm inräknad) så blev det en totalsumma på ca 1480kr, vilket blir ca 300kr, helt okey big_smile

En spade
Två nät
En nyckelring
Två t-shirts
Och ett par byxor

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8a25092683868cdfcc1c3283fd6dcccb.jpg

Tyckte dom här två maskerna var coolare, men det är ju olika från person till person.
http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-o … vart-24212
http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-o … p-7v-23260

I övrigt låter det riktigt coolt med miltiär sponsring och med grejerna du listat kommer det säkert bli riktigt smutt!

3 519 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
bbellman skrev:
user_name skrev:
orkavaradu skrev:

En spade
Två nät
En nyckelring
Två t-shirts
Och ett par byxor

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-8a25092683868cdfcc1c3283fd6dcccb.jpg

Tyckte dom här två maskerna var coolare, men det är ju olika från person till person.
http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-o … vart-24212
http://www.rodastjarnan.com/gasmasker-o … p-7v-23260

I övrigt låter det riktigt coolt med miltiär sponsring och med grejerna du listat kommer det säkert bli riktigt smutt!

Jag kollade på dem med faktiskt, haha.
Den första du länkade är grym, även andra. Anledningen till att jag valde den jag valde var att den ser mer vanlig ut. Men kom sedan att tänka på att det är ju skitsamma. Någon av de du listade får det nog bli, roligare att ha nå udda som folk drar blickarna åt smile

Smutt ++ är målet cool

Fick även veta för en stund sedan att jag inte alls behövde använda klistermärket, på varken bil eller nån av grejerna. Dom verkar nöja sig med att jag gör reklam som forum signatur, på min pres, och i bilens info (vilket jag inte ändrat än, men blir senare)

1 090 Inlägg
13 januari 2015
tycker alla gasmasker är coola big_smile .. dom är lite läskiga, precis som clowner.. man vet lixom inte vem som är bakom masken .. HAHA

Vet att det var någon kille i england som målade sin Corrado med den Gröna militärfärgen.. så hade han en extraburk i bakluckan så han kunde bättra på hela tiden.

1 013 Inlägg
13 januari 2015
Tycker att den första masken som bbellman länkade var mer passande, Men grattis till spons och lycka till med intervjun big_smile

3 519 Inlägg
13 januari 2015
Trådstartare
orkavaradu skrev:
tycker alla gasmasker är coola big_smile .. dom är lite läskiga, precis som clowner.. man vet lixom inte vem som är bakom masken .. HAHA

Vet att det var någon kille i england som målade sin Corrado med den Gröna militärfärgen.. så hade han en extraburk i bakluckan så han kunde bättra på hela tiden.

Haha, dock är det ingen mask jag kommer ha på mig tongue Tror det blir satans varmt, haha. Men mera en kul grej som man kan lägga fram på bilen, eller i. Allt beror på vad det är för folk i närheten, så man vågar ta fram sakerna och även ha dem ifred.

Färg kommer jag ha nära till hands ifall något händer smile

Vet inte om jag nämnde det tidigare, men det börjar bli många nu som har militärgrön färg på bilen. Dock tycker jag det är roligare att gå all in som jag gör med tillhörande saker också smile Sen är det väl upp till var och en vad man tycker om det tongue

Sök