john_petrucci skrev:
Tjena! Har en 850 GLT som jag bara har två vanliga nycklar till, och vart sugen på att skaffa fjärrstyrt centrallås. Det sitter en massa "Volvo Guard"-lappar på bilen, samt en liten röd diod vid framrutan. Så jag tänkte att den borde väl egentligen ha fjärrstyrt centrallås från början.
Läste mig fram till att man måste ha ett 210/211 Volvo Guard-relä som ska sitta under ratten. Då ska det tydligen bara vara att införskaffa detta och sätta fast i reläboxen, sen ska man tydligen få fjärrstyrt centrallås.
Var på skroten igår och köpte ett relä som såg ut såhär:
http://imagizer-cv.imageshack.us/a/img4/7656/vgaii.jpg samt en liten fjärrkontroll som syns på bilden
Pluggade in reläet och följde anvisningarna som stod i instruktionsboken. Jag vrider på tändningen till läge-2 fem gånger, och håller inne på den femte. Sen klickar jag på fjärrkontrollen, men inget händer. Provat hålla inne fjärrkontrollen i 30 sek, samt trycka på den 3 gånger, men inget händer.
Larmdioden blinkar inte heller någon gång.
Är det någonting jag missat? Har kollat säkringarna också. Kan reläet vara sönder eller har jag gjort något fel?
MVH Naikon