Evildan skrev:
viccoA skrev:
Evildan skrev:
Det förklaras flertalet gånger i tråden vad pengarna är tänkta att användas till, välbehövligt anser jag då det återkommande bevisas att det verkligen behövs stoppas in kulor där.
Alla väljer inte sina arbeten, däremot kan många välja andra sätt att spendera sina pengar, du har själv upptäckt hur dyrt det är att skatta en dieseldriven V70, det finns flera andra billigare alternativ att förflytta sig som även dom är säkra för en familj.
Oavsett vad man tycker om borgarna kan man inte beskylla dem för att ha höjt skatten för dem som arbetar iaf... konstigt resonemang.
Att, jobbskatteavdraget gynnar oss som arbetar på det viset att vi får mer pengar i plånboken direkt efter löning, det håller jag med om, det är oomkullrunkeligt.
Däremot finns det fler aspekter i en persons ekonomi såsom trygga arbeten, en dräglig sjukskrivning utan att bli jagad av diverse statliga instanser, vilket då beror på att det finns många som fuskar såklart och den på riktigt sjuka människan hamnar i kläm.
Ett liv efter pensionen med skattehöjningar av en redan snålt tilltagen pension med mera som dessvärre har påverkas åt fel hål under två mandatperioder och drabbar den sjuka/låginkomsttagande människan med deras politik i min mening.
Därmed påstår jag inte att en röd/grön politik skulle vara felfri på något vis, den ser däremot till de svaga och utsatta i samhället på ett annat vis.
Vem vet, i morgon kan man vakna upp och vara sängliggande för resten av livet pga ett litet brustet blodkärl eller något dylikt, vilken politik som då förs vet jag vad jag önskar åtminstone med en förvärvsinkomst.
Rödgrönas överlägset största satsning i sin nedrustade budget var migration och integration. Dom påstod att dom sänkte skatten för pensionärer när dom i själva verket höjde den mm. 7 klöverns politik är i stort sätt identisk.
Det viktigaste för 7klövern är fortsatt massinvandring, alla andra viktiga områden som skola, försvar och sjukvård får ständigt sparkrav och nedskärningar medans om migrationsverket går över sin budget så får dom bara mer pengar. Rödgröna vill alltså fortsätta fylla på samhället med svaga och utsatta till den grad att vi tillslut inte kommer ha någon välfärd eller socialt skyddsnät kvar.
Bara migrationsverket kostar nästan lika mycket som försvaret nu! Så ja denna skattehöjningen går till att lägga någon miljard mer på skolan men den kommer snabbt att ätas upp eftersom migrationsverket snart kommer skriva upp sin prognos och behöver mer pengar.
Det är i dagens läge så viktigt med fortsatt massinvandring och den kostar såpass mycket att man tar pengar ifrån biståndsbudgeten som skall användas utomlands och använder den för att fortsätta sin massinvandring och sedan kommer man med tomt svammel om att Sverige är ett rikt land och vi har råd att ha stor invandring och samtidigt ge en stor summa bistånd.
Sedan så har ni helt rätt i att vi fick denna skattehöjning pga att SD röstade med alliansen, SD röstade därmed ner många av sina egna förslag som stärkt A-kassa mm men det var ju för att den rödgröna budgeten var en katastrof och direkt skadlig för landet samt att om SD inte iallafall försöker få igenom sin politik och utnyttja sin vågmästarroll när inget av blocken vill samarbeta med dom så är ju vågmästarrollen inget värd ändå.
I SDs partiprogram står inget vad jag har sätt om just bilskatt men såhär står det om bensinskatten:
"Sverigedemokraterna vill ha ett stopp för fortsatta höjningar av drivmedelsskatterna. Samtidigt som vi ser med oro på utsläppen av växthusgaser inser vi att lösningen på problemet inte är att straffbeskatta människor på landsbygd som idag inte har något annat alternativ till bilen. Vi förordnar också en höjning av milersättning med 4 kr per mil."
Så visst, med rödgrönasbudget hade kanske sjukvården och dom arbetslösas situation blivit lite bättre med betoning på lite eftersom alla pengar man har vill man satsa på invandring.
Som Fredrik Reinfeldt sa så finns det helt enkelt inga pengar kvar att satsa på välfärden för att invandringen kostar så mycket. Och när migrationsverket kostar lika mycket som försvaret så är det ju enkelt att förstå att så är fallet.