it_mutt skrev:
azid skrev:
it_mutt skrev:
Fast nu har ju bränslemotorn i
Evildans bil både mer än 90hk och fler än 3 cylindrar.
Var det verkligen det du citerade som var det viktiga i texten? sluta, sådant bara förstör och smutsar ner trådar.
Svara på killens fråga, varför tycker ni staten ska gå in och ta mer av hans pengar? han betalar bara runt 70% i skatt och moms på varje hundring.
Enligt mig var det det, då det var rent skitsnack (mumbo-jumbo, mummel i nattmössan, inte relevant alls). Spännande dock att du tycker det är ok av BS att ta upp det, men inte att någon svarar på det.
Gnäller man över +~19:- i månaden (i ökad ägandekostnad) ska man inte ha bil alls.
Vad tyckte du frågan var? Varför folk gör sig lustiga över en skattehöjning? Antagligen just för att många anser att det är en så galet liten summa att det inte ens är något att engagera sig i...alls.
Han är (antagligen) fri att lämna landet när helst det passar honom.
är du på riktig? det kan bär eller brista på 1kr alla har inte möjligheten att inte ha ett fordon. alla bor inte i stockholm eller på något annat ställe där man kan ta sig till och från jobbet via buss och liknande sätt.
nu har jag iof råd men kan räkna lite i tid vad det gäller när jag ska till och från jobbet.
Med bil
8min och det är 9,7mil
tid för avfärd 06.45 framme 06.53
buss
promenad hållplats
05.44-05.49
buss 05.51-06.19 (enda bussar som passar mina arbetstider.
från hållplats till jobbet 06.19-06.35
något som tar 8min eller för mig i ärlig tid 7min
tar nästan 1timme jag bor centralt och jobbar centralt eller relativt iallfall.
man inser snart att det inte håller att åka buss det kostar dessutom 28kr.
enkel resa.
jag förlorar alltså 2timmar varje dag på att åka buss och jag bor i Örebro relativt stor stad.
och låt säga att en dag dyker inte bussen upp.. vad tror du min arbetsgivare tycker då?
eller ännu värre dom 20ungarna som väntar på sin skolbuss. och dom 2bussarna jag möter på vägen som ska ha barn i från min buss för vidare transport till deras skolor.
som du inser har inte alla valet att välja eller inte välja att ha en bil.
nu snackar vi i örebro relativt centralt.. Adolfsberg-Holmens industriområde
kan köra samma sak på min sambo. bor i Örebro pendlar till Köping varje dag.
det är alltså 7mil enkel resa
Bil 37min
Buss/tåg
istort sätt 2timmar
tar bara morgon resan för enkelhetens skull.
05.44-05.49 från hem till busshållplats
05.51-06.12 buss adolfsberg-resecentrum
06.32-07.08 Sj tåg mellan örebro-köping
07.08-07.30 gissar då jag aldrig gått den sträckan.
alla tider är förutsatt att tåget/buss håller tiderna.. tanten har förvisso flextid men även mycket viktiga möten ibland. vet en gång hon testade att åka tåg så fastnade hon i 3timmar utan att ta sig någonstans.
nu har vi endå bra förutsättningar.
så alla har inget val och alla har inte råd. en höjning på 2kr kan göra att skeppet sjunker. tänk på det.
nu är det ingen katastrof för våran del även om vi gick från 6600 till 7300 på ena bilen och från 990 till 1100 på den andra. har även en skattebefriad pärla som ska försöka användas i sommar. men vi är 2 och vi har "skaplig" inkomst för det mesta.
skulle vara kul om någon som bor lite avsides räknas på sina tider med bil och om dom skulle åka komunalt.
och kostnader för den delen. även tider som fungerar även om man får åka dagen innan och sova på en parkbänk. för att åka kommunalt.
vet att jag räknade på när jag jobbade i en håla utanför Nora och det resulterade i att jag var tvungen att åka ett dygn innan..istort sätt ingen mening att åka hem ens.