MariaC skrev:
Evildan skrev:
Growe skrev:
räknade lite på hur mycket man tjänar på att ställa va den dyraste bilen varje helg 40kr .På ett år är det 2080kr
kommer bli en massa jävla massa räkningar fram och tillbaka men det får det nog vara värt.
eftersom dom tog bort påställningsavgiften på 50kr
ska inte behövas kasta bort pengar när bilen inte behöver utnytjas. tror den sista 3veckorna har våran seat nog rullat 3dagar kunde lika gärna ha använt seaten istället för Volvon.
jag förstår inte vad syftet med höjningen är till för. 1. folk får inte mer pengar att köpa en miljövänligare bil.
2.vägarna kommer inte förbättras inget kommer förbättras så länge sossarna styr under moderaternas budget.
sen förstår jag fortfarande inte hur folk kan tro att alla väljer sina arbeten idag när vi har hög arbetslöshet hög invandring höga skatter för dom med låg inkomst.
idag lönar det sig bara att vara rik.Dom som är fattiga är bevisligen inte värda ett skit. ganska tydligt om man läser i tråden. ALLA väljer inte vart dom bor vad dom har för jobb eller hur mycket dom tjänar eller om dom behöver bil eller inte!
Det förklaras flertalet gånger i tråden vad pengarna är tänkta att användas till, välbehövligt anser jag då det återkommande bevisas att det verkligen behövs stoppas in kulor där.
Alla väljer inte sina arbeten, däremot kan många välja andra sätt att spendera sina pengar, du har själv upptäckt hur dyrt det är att skatta en dieseldriven V70, det finns flera andra billigare alternativ att förflytta sig som även dom är säkra för en familj.
Vilket hål är det pengarna ska stoppas antar att det inte är till vägarna ??? själv kör jag jätte mycket men anser ändå att lägga det på fordonskatten det fattar jag inte lägger man det på bränsleskatten kan jag förstå för då blir det rättvist .
Visst man väljer ju själv var man spenderar sina pengar men varken högre bilskatt eller bränsleskatt får mig att köpa eller köra en mindre eller svagare bil då blir det till att dra in på andra saker i stället .
Ok...för FJÄRDE gången (det var väl då själva fa...); höjningen ska gå till skolsatsningen.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!