Dragonloor skrev:
N_W skrev:
Jag misstänker att den inte är klarlackad då blir det lite lagom drygt
![smile](img/smilies/smile.png)
Man vet ju heller aldrig om lacken suttit länge hur mycket som finns kvar så jag skulle ha gått på den hyfsat försiktigt tex med Meguiars dual action cleaner med roterande gul trissa(mellanmjuk) och nöjt mig så, sen på med vax/lackskydd med dubbeloscillerande maskin.
Riktigt snygg bil förresten!
När du säger att det är ej klarlackad menar du då att den är cellulosalackad som WolframU skrev?
Har dock inte förståt mig på vad
Cellulosalack är för något. Gärna förklara lite enkelt vad det är.
Som sagt som du nämnde att köra med Meguiars dual action cleaner kanske å samt lite lättare trissor bör funka men får jag verkligen tillbaka glansen med denna produkt tro?
![roll](img/smilies/roll.png)
Finns det risk att Polish kan ta för hårt på denna lack?
Cellulosalack använde man mycket förr och den var man tvungen att polera upp glans på. När det gäller "Moderna lacker" så finns det både enskikt och tvåskicktslacker. Enskikt blir blank direkt medans tvåskikten lägger du på färgen och den är matt, därefter lägger du på klarlack och vips så blir det blankt. Ja, du kan lägga klarlack även på enskiktaren men det behövs inte. Jag tror inte att det är cellulosalack på den chevan.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (27 maj 2015)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!