Jaha, då här hänt lite på sakletarfronten!
Har precis fått hem dessa delar från USA.
Först en rejält tung pjäs, spritt ny men i originalutförande. En svängningsdämpare för high performance motorer.
![http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/ZL-1/s-l500_zpsajpit3li.jpg]()
En ny SFI-klassad flexplatta från Scat fick det bli för säkerhets skull med, så att man vet att den passar startmotorn för 168 tänder:
![http://i64.photobucket.com/albums/h193/hugger69/ZL-1/s-l1600_zpsdijwncbi.jpg]()
Dessa grejer kördes direkt till vår motorman som skall balansera och borra blocket. Vi inväntar lite mer saker innan vi kan börja balansera allt.
Veven har fått godkänt av samma motorborrare men vi måste gå upp i sista överdimension på lagren för att vara på den säkra sidan gällande toleranser. Veven är helt sprickfri och i mycket bra skick men kräver som sagt en liten slipning.
På återhörande när nästa levereans från Detstoralandetiväster kommer!

Senast redigerat av hugger69 (4 maj 2016)
Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1