3047
Sök

Saab 9-5 2,2TID något segstartad, samt fråga ang glödning.

223 Inlägg
29 augusti 2015
Trådstartare
Tjenare

Jag kan ju inleda med att jag är en total nybörjare på Saab.

fråga 1:   Har saab (95 -2005) en sådan lampa som släcks då glödstiften är uppe i temperatur? - för jag kan inte hitta någon sådan....

fråga 2:
Saaben är lite segstartad på  morgonen, kan snurra i 4-5 sekunder innan den startar. vad tror ni detta beror på?
bilen går kanon annars.
vid två tillfällen så har batteriet dött då man ska starta den på morgonen. - (vet inte ifall det kan hjälpa med eran analys, eller så är det bara så att batteriet är kasst) - men trotts god laddning på batteriet så är den segstartad.
glödstift?

bilen har rullar 22 000

tack på förhand.

436 Inlägg
29 augusti 2015
Du har ingen förvärmning på din bil så som det var på äldre dieslar utan du kan vrida om nyckeln direkt smile
Sen så kan jag sätta en ganska stor peng på att ditt "problem" beror på kasst batteri dieslar är väldigt känsliga för kassa batterier smile o problematiken du beskriver är typiskt batteri fel! Så köp ett nytt batteri och snåla inte!! Då kommer problemet kvarstå! Köp ett märkes batteri med samma storlek som original!

EDIT: kan även vara kondens i bränsleflödet till motorn! Köp lite k-sprit och häll i tanken så trängs fukten ut! Börja i den änden om problemet kvarstår så är det batteri problem smile
Senast redigerat av lighter22 (29 augusti 2015)

223 Inlägg
29 augusti 2015
Trådstartare
lighter22 skrev:
Du har ingen förvärmning på din bil så som det var på äldre dieslar utan du kan vrida om nyckeln direkt smile
Sen så kan jag sätta en ganska stor peng på att ditt "problem" beror på kasst batteri dieslar är väldigt känsliga för kassa batterier smile o problematiken du beskriver är typiskt batteri fel! Så köp ett nytt batteri och snåla inte!! Då kommer problemet kvarstå! Köp ett märkes batteri med samma storlek som original!