Volvo 940ltt 98 startar ej efter renovering!

johan96
2 november 2015 · 15 Inlägg

Hej, har nyss satt i min nyrenoverade motor och allt gick som det skulle men den vill inte starta.. Har gjort via konstens alla regler och har haft med kompisar som tips och råd, dom har gjort detta förr...
Den går runt som den ska, tänder till 1 gång lite utan att gå igång på 10 försök ungefär, tändningen verkar vara klen men har gnista. Allt funka som det skulle innan renovering gällande detta
Någon som kan ha en lösning på detta??

Mvh Johan

CCRobin
2 november 2015 · 739 Inlägg

Tändkablarna sitter på rätt plats?  Kanske dum fråga men jag har gjort den missen en gång..

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 november 2015 · 3 730 Inlägg

Kan startspärren ballat ur?

Tändkablar
Kamrem
Svänghjul

Sitter dessa rätt monterat??

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
johan96
3 november 2015 · 15 Inlägg

Tändkablar sitter rätt, motorn är rätt nollad, svänghjul har jag testat olika lägen på, där det inte är hål ska peka mot startmotorn även om de är dubbelmassesvänghjul väl?

johan96
3 november 2015 · 15 Inlägg

Om de är startspärren, hur ska man kolla de? smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 november 2015 · 3 730 Inlägg

johan96 skrev:
Om de är startspärren, hur ska man kolla de? smile

Enklast är att testa med en annan bränslebox utan startspärr

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
BonnevilleRobban
3 november 2015 · 66 Inlägg

Sitter svänghjulet rätt?annars startar den inte.

Det enda som är säkert är att alla ska vi dö.
johan96
3 november 2015 · 15 Inlägg

Eftersom den går runt som den ska misstänker ja inte startspärren, svänghjulet sitter rätt, har till och med testat alla olika lägen på den ifall jag satte den fel men icke! :o
Testa ny rotor samt fördelade, inget bättre de heller..
Bolla förslag! smile

Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

dålig motorjord? ska det inte sitta non jordpiska från motor till chassi nån gång? kontrollera om du har både soppa fram på spridarna samt gnista på stiften.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Surric
6 november 2015 · 695 Inlägg

Hmm, hur vet du att tändningen är klen?

Enkelt att felsöka,

Vi tar det från grunden. En motor måste ha luft, bränsle och gnista.

Får den luft? Ja troligtvis

Gnista? Ser du lättast genom att plocka tändstiftet. Men låt oss säga att den får gnista.

Får den bränsle`??? Hmmm... troligt vis inte. Vad är det som gör att den får bränsle? Spridara, bränslepump osv. Öppnar spridarna? Får spridarna ström? Får bränslepumpen ström?


Hade typ samma fel på en ltt 96-a. Bytte allt kändes det som och tillslut tröttnade jag. Lämnade den på verkstad och då visade det sig att BTR:n var kass. Prova strypa returslangen lite och se om han hoppar igång då smile


Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang